مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس است

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: امروز فضای مجازی، رسانه و هنر بستر مناسبی برای تبیین دفاع مقدس است و رسانه و هنر می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را تثبیت و تحکیم کند.
کد خبر: ۳۹۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ - 28May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  سمنان در دیدار «محمدتقی قربانیان» رئیس دانشگاه جامع  علمی کاربردی استان به همراه چند تن از روسای دانشگاه علمی و کاربردی اظهار داشت: در میان همه وقایع تاریخی و حماسی جهان، حماسه آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی به‌شمار می‌آید که با توکل به خدا، شجاعت و پیروی از ولایت، ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری رزمندگان به پیروزی رسید.

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر که 20 ماه در اشغال دشمن قرار داشت دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت، اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت و فتح خرمشهر، امید دشمنان انقلاب را برای رسیدن به اهداف خود را نابود کرد.

وی ادامه داد: از سوم خرداد سال جاری تا پایان سال به عنوان گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در نظر گرفته شده و امید است در مناسبت ملی و مذهبی  دانشگاه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در متن برنامه باشد و همه ما وظیفه داریم این رویداد بزرگ را که حاصل خون شهدا است با عزت زنده نگهداریم.

سلامی با بیان اینکه امروز فضای مجازی، رسانه و هنر بستر مناسبی برای تبیین دفاع مقدس است، افزود: نقش فضای مجازی و رسانه و هنر بسیار مهم است، زیرا می‌تواند این فرهنگ را تثبیت و تحکیم کند و ترویج دهند تا اندیشه‌های آن نهادینه شوند، زیرا امروز هنر و رسانه می‌توانند بهترین نقش را در ایجاد بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابراز داشت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

این مسئول دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را فرصتی جهت تبیین رشادت‌های دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: ارائه این درس در سطح دانشگاه‌ها، در جلوگیری از فراموشی و انتقال فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید و نسل‌های آینده کمک بسیار خواهد کرد.

در این دیدار مقرر شد برگزاری دوره مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان و استادان  کلیه مراکز تحت پوشش دانشگاه، سرکشی و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان منتسب به دانشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی دفاع مقدس ویژه استادان، دانشجویان و کارکنان، برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی، همایش‌ها و جشنواره ‌ها با موضوع دفاع مقدس در چهلمین سالگرد  دفاع مقدس، برگزاری کلاس‌های درس دفاع مقدس به  صورت  تئوری، عملی و برگزاری بخشی از کلاس‌ها در مرکز فرهنگی دفاع مقدس - مراکز نظامی - گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام استان - حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس، حمایت مالی و معنوی از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد با موضوع دفاع مقدس، جمع‌آوری - مستند‌سازی و تدوین خاطرات دفاع مقدس رزمندگان و پیشکسوتان دانشگاه، بازدید گروهی دانشجویان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی، وزرشی در مناسبت‌های دفاع مقدس، معرفی پیشسکوتان دفاع مقدس جهت حضور در کلاس‌های درس دفاع مقدس، استفاده از سامانه LMS دانشگاه جهت برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و... با موضوع  دفاع مقدس در چهلمین سال  دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره و عصر شعر دفاع مقدس در دانشگاه، استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان و استادان در تدوین کتاب، مقاله، محتوای هنری و... مورد توجه دو مجموعه قرار گیرد.

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

 

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای تبیین دفاع مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها