حماس:

مهم‌ترین پیام سالگرد آزادی جنوب لبنان رو به زوال بودن اشغالگر است

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام اینکه سالگرد آزادسازی جنوب لبنان (۲۰۰۰) دلالت‌های زیادی دارد، مهم‌ترین آن را نزدیک بودن زوال رژیم صهیونیستی دانست.
کد خبر: ۳۹۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ - 28May 2020

حماس: مهم‌ترین پیام سالگرد آزادی جنوب لبنان رو به زوال بودن اشغالگر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: آزادسازی جنوب لبنان در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ نقطه عطف مهم در تاریخ مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیل است و این سالگرد دلالت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آنها رو به زوال بودن اشغالگر است.

وی به «فلسطین الیوم» گفت: سالروز شکست دشمن اسرائیلی در جنوب لبنان این پیام را دارد که آزادسازی کشورها جز با مقاومت امکان‌پذیر نیست و شیوه‌های دیگر بی‌فایده است.

الزهار ادامه داد: سالگرد آزادسازی جنوب لبنان دلیل بر آن است که اگر سه عامل فراهم شود، آزادسازی رخ می‌دهد. اول اینکه صاحبان سرزمین، اندیشه باقی ماندن اشغالگر در خاک خود را رد کنند؛ دوم اینکه، کار با تمام ابزارهای موجود انجام شود، هرچند امکانات ضعیف و کم باشد. سومین عامل در زوال اشغالگر از فلسطین، در اعتقاد و یقین به این موضوع است که باطل، نابودشدنی است و اشغالگر، باطل است؛ سپس زوال اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: باید بر خود تکیه کرد و با تمام ابزارهای مقاومت هر چقد ضعیف یا کم باشد، کار کرد؛ نتیجه آن آزادسازی خواهد بود. این همان چیزی است که در برابر چشم خود قرار داده‌ایم ، آزادسازی فلسطین نیز با مقاومت انجام خواهد شد خصوصا پس از آنکه تمام ابزارهای دیگر در بازگرداندن حقوق شکست خورده‌اند. پیروزی لبنانی‌ها و مقاومت در غزه دلیلی بر درست بودن مسیر مقاومت است.

الزهار سپس گفت: ما به آزادسازی نزدیک‌تریم بویژه اگر بخواهیم وقت باقی مانده برای آزادسازی را به زمانی که گذشته، مقایسه کنیم. ان‌شاءالله با مقاومتی که به عنوان ملت فلسطین از آن برخورداریم و با خواست مقاومت می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (چهار خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها