فراخوان اتحادیه علمای مسلمان به خیزش عربی-اسلامی برای نجات یمن

«علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار خیزش کشورهای عربی و اسلامی برای نجات یمن شد.
کد خبر: ۳۹۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ - 29May 2020

فراخوان اتحادیه علمای مسلمان به خیزش عربی-اسلامی برای نجات یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی محی الدین قره داغی» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز (جمعه) کشورهای عربی و اسلامی را به «خیزش» برای نجات جنگ و بیماری‌های واگیردار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، قره‌داغی در واکنش به گزارش سازمان ملل مبنی بر افزایش تعداد فوتی‌ها در یمن و تشدید فقر، بیکاری و بیماری، از طرف‌های درگیر در یمن خواست اختلافات را فراموش و درگیری‌ها را پایان دهند.

وی گفت: صلح کنید یا اختلافات را کنار بگذارید و آنچه برای جنگ هزینه می‌کنید خرج این بیماران کنید که خانواده و برادران شما هستند.

قره‌داغی خطاب به کشورهای شرکت‌کننده در جنگ علیه یمن گفت: از خدا بترسید و ببینید اوضاع سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی یمن به چه روزی افتاده است؛ از خدا بترسید و به جای جنگ ویرانگر، بیماران و فقرا را از مرگ نجات دهید.

چهارشنبه هفته جاری گزارش «برنامه توسعه سازمان ملل» نشان داد که بیش از نیم میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی در رنج هستند و ۱۲ میلیون کودک و شش میلیون زن نیاز به کمک‌های انسانی دارند.

جنگ علیه یمن به فرماندهی عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ آغاز و باعث شده ۸۰ درصد جمعیت این کشور نیازمند کمک‌های انسانی باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار