ائتلاف سعودی بیش از 1700 بار آتش‌بس ادعایی خود در یمن را نقض کرده است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید طی بیش از یک ماه گذشته ائتلاف سعودی، صدها بار آتش‌بس ادعایی خود را نقض کرده است.
کد خبر: ۳۹۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ - 29May 2020

ائتلاف سعودی بیش از 1700 بار آتش‌بس ادعایی خود در یمن را نقض کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی به رغم ادعای آتش بس در یمن، طی یک هفته گذشته، صدها بار آتش‌بس ادعایی خود را نقض کرده است.

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه طی چند توییت اعلام کرد که ائتلاف مهاجم در چند جبهه طی هفته دست به تشدید حملات زده است.

وی گفت: «نیروهای مهاجم سعودی-آمریکایی طی هفته گذشته بیش از ۲۰ بار دست به حملات تهاجمی در جبهه‌های مأرب، جوف، تعز، ضالع و بیضاء زده‌‌اند و ۲۸۶ بار در استان‌های مأرب، صنعاء، صعده و حجه حمله هوایی انجام داده‌اند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، ائتلاف متجاوز سعودی از نهم آوریل ( ۲۱ فروردین) تا به امروز، ۱۲۰ حمله نظامی و عملیات نفوذ و ۱۵۸۶ حمله هوایی در یمن انجام داده است.

عربستان سعودی هجدهم فروردین مدعی شد که در راستای آنچه که کمک به تلاش‌های مقابله با کرونا در یمن خوانده می‌شود، حملات هوایی و زمینی خود در این کشور را متوقف کرده است؛ ادعایی که تنها با هدف منحرف کردن افکار عمومی در منطقه و جهان مطرح شد و بنا به گفته مقامات یمنی نه‌تنها عملیاتی متوقف نشده بلکه در برخی جبهه‌هایی مانند جوف، شاهد تشدید عملیات بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار