وصیت‌نامه شهید «مهدی اسماعیلی»؛

مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «مهدی اسماعیلی» آمده است: به شما عزیزان توصیه می‌کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید. نماز را اول وقت بجا آورید و در انجام فرائض دینی بکوشید. با قرآن مانوس باشید.
کد خبر: ۳۹۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 30May 2020

مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهید «مهدی اسماعیلی» فرزند «غلام‌حسین» در سال 1337 در «حاجی‌کلای سفلی» از توابع بخش محمودآباد به دنیا آمد. ثمره زندگی این زوج، چهار پسر و چهار دختر بود و با تکیه بر پیشه کشاورزی، امرار معاش می‌کردند.

مادر درباره دوران کودکی مهدی می‌گوید: «وقتی من برای خواندن نماز جماعت به مسجد می‌رفتم، همراهم می‌آمد. در سخنرانی‌ها و زیارتگاه‌ها نیز، هم‌پای من بود.» وقتی هفت ساله شد، تحصیل علم را در دبستان محل خود آغاز کرد. پس از گذراندن دوران راهنمایی، تحصیلات متوسطه را هم پشت سر گذاشت.

«عبدالله»، این‌گونه از برادرش یاد می‌کند: «به رعایت حق همسایه، بسیار توجه می‌کرد. یادم است که یک‌روز، دل کسی را شکسته بود. از من خواست که دل آن شخص را به دست آورم؛ ولی چون از لحاظ سنی با او اختلاف داشتم، این کار را نکردم. بعد خودش رفت و از او دل‌جوئی کرد.»

او در همه کارها، سعی می‌کرد هم خشنودی خدا را در نظر داشته باشد و هم رضایت مردم را. نسبت به رعایت اصول اخلاقی و حجاب نیز، تقیّد خاصی داشت.

خواهرش «سکینه» می‌گوید: «یکی از دغدغه‌هایش، حجاب بود. همیشه می‌گفت: اسلام در خطر است. حجاب‌تان را رعایت کنید و آبروی اسلام را نبرید.»

مهدی، در عمل به امر معروف، زنده نگه‌داشتن شعائر دینی، و اجرای توصیه‌های قرآنی نیز، فردی پویا و اهل عمل بود. بیشتر اوقات، نماز را به جماعت می‌خواند و می‌گفت: «وقت نماز باید کار را تعطیل کرد.»

حضور در تظاهرات ضد طاغوت در آمل و فریدونکنار، از جمله فعالیت‌های سیاسی این نوجوان آگاه در آن ایام به شمار می‌رود. بعد از پیروزی انقلاب، علاقه‌اش به امام خمینی (ره) تا حدی بود که برای دیدار ایشان به تهران رفت.

مهدی در سال 1361 در لباس بسیجی، جهت مقابله با دشمن، راهی جبهه جنوب شد و یک سال بعد به عضویت سپاه در آمد و با مسئولیت فرماندهی دسته و جانشینی گروهان تعاون، به ادای تکلیف پرداخت.

نظرش در خصوص جبهه و جنگ این بود: «همان‌طور که درخت به آب احتیاج دارد، اسلام هم به خون احتیاج دارد.» شجاعت و دلیری‌اش، زبانزد هم‌رزمانش بود. چنان‌که «عبدالله عزیزی» ـ هم‌رزم مهدی ـ نقل می‌کند: «او در جبهه، با موتورسیکلت، شبانه گشت می‌زد. بچه‌ها به او می‌گفتند: چطور این کار را می‌کنی؟ می‌گفت: من هیچ ترسی ندارم.»

سرانجام، مهدی در 5 اردیبهشت 1363 در منطقه کوشک، که آخرین آوردگاهش بود، به خیل هم‌سنگران شهیدش پیوست. 

وصیت‌نامه شهید «مهدی اسماعیلی»:

به شما عزیزان توصیه می‌کنم که مطیع امر رهبر باشید و از روحانیون متعهد پیروی کنید. در دفاع از میهن از هیچ چیز دریغ نکنید. نماز را اول وقت بجا آورید و در انجام فرائض دینی بکوشید. با قرآن مانوس باشید.

به بزرگترها به خصوص به والدین خود احترام بگذارید. از خواهرانم می‌خواهم که در حفظ حجاب خود نهایت کوشش را داشته باشند که حجاب آنان کوبنده‌تر از خون شهیدان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار