معرفی کتاب؛

شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی»

کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال 1395 به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۹۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ - 30May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی» نوشته «ابراهیم غفاری چراتی» در 48 صفحه با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در سال 1395 توسط نشر «رسانش نوین» در هزار نسخه به چاپ رسیده است.

در این کتاب با محوریت سردار شهید «ذبیح‌الله عالی» به موضوعات «از تولد تا جوانی»، «تحصیلات و ورزش»، «ازدواج»، «موج انقلاب اسلامی»، «حضور در میدان‌های نبرد»، «ویژگی‌های شهید»، «مجروحیت»، «شهادت» و «وسیت‌نامه شهید» پرداخته شد.

شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی»

برشی از کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی»:

مرگ را حق می‌دانست و به همسرش می‌گفت، مرگ دست خداست و هر آن امکان دارد انسان طعمه مرگ شود. پس بهتر است کارهای نیکو انجام دهد و اعمال خودش را با قرآن تطبیق دهد. این بیت سعدی را بسیار زمزمه می‌کرد (خاطرات هم‌رزمان شهید، 33:1395):

عمر برف است و آفتاب تموز

اندکی ماند و خواجه غره هنوز

شناخت‌نامه سردار شهید «ذبیح‌الله عالی»

اهل اسراف نبود. همسرش می‌گوید: «ما به مشهد رفتیم. مقداری نان خرید. گفتم نان زیاد است. گفت اگر زیاد است به خانه می‌بریم. گفت: آری. من نان خشک را خیس کرده و می‌خورم. در جبهه بعضی وقت‌ها رزمندگان نان خشک می‌خورند» (پ،3:15).

امام خمینی را ابوذر زمان می‌دانست که با پرچم صداقت بر معاویه‌های زمان خروشید. اطاعت از فرماندهی را واجب و حفظ اسرار جنگ را لازم می‌شمرد و می‌گفت: «بیایید برای خدا حرف‌های ناگفتنی جبهه را در دلتان حفظ کنید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار