یادداشت/ سردار معصوم‌بیگی

تحریم نیروی انتظامی دشمنی آمریکا با امنیت و آرامش مردم ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در یادداشتی، تحریم نیروی انتظامی را نشانه دشمنی آمریکا با امنیت و آرامش مردم ایران دانست و این عمل مذبوحانه را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۹۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ - 30May 2020

تحریم نیروی انتظامی؛ دشمنی آمریکا با امنیت و آرامش مردم ایرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در یادداشتی تحت عنوان «‌تحریم نیروی انتظامی؛ دشمنی آمریکا با امنیت و آرامش مردم ایران» در رابطه با تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا آورده است:

تحریم نمودن نهاد نیروی انتظامی که فرماندهان و عموم کارکنان آن مجاهدانه برای حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند، دشمنی آمریکا با مردم ایران را به اوج خود رسانده و نشان می‌دهد آمریکا این بار امنیت و آرامش مردم را نشانه رفته است.

یک بار دیگر تیغ کُند تحریم از سوی شیطان بزرگ علیه مقامات جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته شد. روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت وب‌سایت رسمی وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و هفت مقام ارشد دیگر و همچنین چند نهاد ازجمله نیروی انتظامی را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داد.

گفتنی است، تحریم کردن مقامات جمهوری اسلامی ایران موضوع جدیدی نیست که از سوی رژیم آمریکا اعمال می‌شود، اما تحریم نهاد نیروی انتظامی که فرماندهان و عموم کارکنان آن مجاهدانه برای حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند و محبوبیت آنان در بین مردم ایران دوچندان شده قابل تأمل بوده و حاوی نکاتی است که به آن اشاره می‌شود:

۱- آمریکا این بار امنیت و آرامش مردم را نشانه رفته است، تحریم نیروی انتظامی که مسئولیت حفظ امنیت شهروندان را بر عهده دارد، بعد از تحریم دارو و تجهیزات پزشکی که سلامت مردم ایران را با اختلال ایجاد کرده، دشمنی آمریکا با مردم ایران را به اوج خود رسانده است.

۲- نیروی انتظامی در حالی مورد تحریم قرار می‌گیرد که به گواه سازمان‌های بین‌المللی بیشترین موفقیت را در کشف و انهدام شبکه‌ها و باند‌های مافیایی قاچاق مواد مخدر داشته و با وجود عدم حمایت و کمک‌های مالی کشور‌های اروپایی، از ترانزیت و انتقال مواد افیونی به این کشور‌ها جلوگیری و سالیانه در این راه ده‌ها تن از نیروهایش به شهادت می‌رسند و تعداد زیادی مجروح می‌شوند تا نه تنها ملت ایران بلکه ملت‌های منطقه و اروپا در امنیت به سر برند.

۳- نیروی انتظامی امروز فراتر از یک پلیس شهری است به طوری که امنیت مرز‌های زمینی و آبی را نیز تأمین می‌کند و با هر پدیده‌ای که بخواهد امنیت جامعه را مختل کند برخورد می‌نماید. مرز‌های کشور امروز به لطف خدا و مجاهدت و ایثار مرزبانان ناجا از امنیت بالایی برخوردارند و هرگونه شرارت در مرز‌های کشور با پاسخ کوبنده این نیرو‌ها مواجه شده است.

۴- امروز همکاری هوشمندانه دستگاه‌های امنیت ساز دست کسانی که با حمایت استکبار جهانی و جبهه ضدانقلاب خارج‌نشین قصد برهم زدن امنیت کشور و براندازی نظام مردمی ایران را دارند، قطع کرده است.

۵- بی تردید امنیت سه میلیون زائر اربعین حسینی (ع)، کشف و انهدام گروه‌های تروریستی، به هلاکت رساندن تروریست‌های داعش در حرم مطهر امام خمینی (ره)، شناسایی و استرداد مفسدان بزرگ اقتصادی و جنایتکاران و کلاهبرداران بین المللی، کشف و انهدام باند‌های فساد و قاچاق مشروبات الکلی، شناسایی و استرداد تبه‌کاران در عملیات مقتدرانه و هوشمندانه مجاهدین فی سبیل‌الله ناجا را می‌توان اوج اقتدار نیروی انتظامی دانست؛ نیرویی که هنوز فرماندهان و کارکنان آن تیر و ترکش‌های دفاع از امنیت ایران اسلامی را از هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن در بدن دارند؛ کارکنانی که جانشان را در طبق اخلاص نهادند و با ایثار و رشادت اجازه هر گونه تعرض به حریم امنیت مردم را ندادند؛ لذا مردم نیز این ایثارگری‌ها را فراموش نکرده و همواره قدردان نیروی انتظامی می‌باشند.

۶- نکته دیگر اینکه بفرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امروز نیروی انتظامی از مقبولیت بین مردم برخوردار است؛ چرا که در کنار برخورد مقتدرانه با مجرمان و قانون‌شکنان همواره عطوفت و مهربانی با توده مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و بر خلاف ادعای وزیر خزانه‌داری آمریکا، مشی و راهبرد پلیس، خدمت بی منت به مردم از سر مهربانی و رأفت است و بر خلاف آنها، شهروندان درجه‌بندی نمی‌شوند و همه مردم برای سرافرازی این آب و خاک در کنار یکدیگر قرار دارند.

۷- از طرفی دیگر عملکرد نیروی انتظامی در مقابله با ویروس منحوس کرونا و اقدامات مثبت آن در پیشگیری از چرخه انتقال این بیماری و همچنین مقابله مقتدرانه با محتکران اقلام بهداشتی و حضور پرشور در رزمایش کمک به اقشار آسیب‌پذیر از کرونا نشان داد تفاوت‌های فاحشی بین پلیس نظام اسلامی ایران با پلیس سایر نظام‌های دنیا به ویژه رژیم آمریکا وجود دارد. پلیس آمریکا ضمن برخورد و رفتار غیرانسانی و ضد بشری با بیماران کرونا و همچنین مردم عادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در مبارزه با محتکران و سارقان اقلام بهداشتی نیز ناکارآمد بوده است. این در حالیست که نیروی انتظامی پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر اجرای رزمایش مساوات و جمع آوری کمک‌های مؤمنانه، پیشتاز بوده و در راستای رفع مشکلات معیشتی آحاد مردم اقدامات مثمر ثمری را به مورد اجرا گذاشته است.

۸- در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده، مطابق این تحریم‌ها تمام دارایی‌های این ۹ مقام ایرانی در آمریکا بلوکه خواهند شد و تمام ساکنین ایالات متحده و تمام اشخاصی که تابعیت آمریکایی دارند از داد و ستد با افراد تحت تحریم منع می‌گردند. تحریم اخیر کمی مضحک به نظر می‌آید؛ چرا که این اشخاص نه تنها هیچ دارایی در آمریکا نداشته و احتیاجی به داد و ستد با ساکنان این کشور ندارند، بلکه تجهیزات پلیسی مورد نیاز کشور را با اتکا به دانش نخبگان بومی خود تأمین می‌کنند.

این موضوع نشان می‌دهد تحریم‌های مذکور بی پایه بوده و فقط جنبه روانی برای حکمرانان ورشکسته آمریکا دارد، آنان برای پوشاندن آبروی از دست رفته خود در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، ساقط کردن پهپاد پیشرفته و محاصره مقتدرانه ناوشان در خلیج فارس این چنین مذبوحانه دست و پا می‌زنند.

رژیم آمریکا، سابق بر این، سپاه پاسداران را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود که سردار فرمانده ناجا در این رابطه فرموده‌اند: «امروز قدرت دفاعی و توان سپاه پاسداران در کنار ناجا و ارتش توانسته امنیت را برای ما تأمین کند. افزایش فشار‌ها بر جمهوری اسلامی ایران منجر به تسلیم شدن این کشور نخواهد شد و اگر فشار‌ها را افزایش دهند، ایران قدرتمند‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد»؛ بنابراین سناریوی تحریم ثمره‌ای جز راسخ‌تر شدن اراده سربازان فداکار این ملت در مسیر اقتدارآفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع ید متجاوزان به تمامیت ارضی کشورمان در پی نخواهد داشت، این تحریم نشان ناکارآمدی و شکست نقشه‌های سردمداران آمریکا در جنگ ظالمانه اقتصادی و از طرفی ظرفیت و توانمندی ملی ایران برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌هایی است که ایران اسلامی را در راه رسیدن به آرمان‌های بلند خود متحد، استوار و ثابت قدم کرده است.

در پایان توجه همگان را به جمله معروف سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران جلب می‌کنم که در یادواره عملیات رمضان در همدان خطاب به گزافه‌گویی‌های ترامپ گفته بود: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، ما تشنه شهادت و از بین بردن استکباریم». آری فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی با تأسی از همین شیوه، خود را سرباز ولایت برشمرده و خدمت به مردم شریف ایران را افتخاری بزرگ می‌دانند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار