امروز گفتمان غالب دنیا گفتمان امام‌ خمینی است

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) با بیان اینکه اگر بگوییم گفتمان غالب دنیا گفتمان امام است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، گفت: جهان‌خواران چه بخواهند و چه نخواهند، قدرت تربیتی مکتب امام واقعیتی انکارناپذیر در جامعه بشری است.
کد خبر: ۳۹۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ - 30May 2020

امروز گفتمان غالب دنیا گفتمان امام‌خمینی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب، اظهار داشت: قرار بود این مراسم پس از سه سال که مصادف با ماه رمضان بود، در سطح پر شوری برگزار شود، اما ماجرای کرونا برنامه‌های مان را به هم زد و ما نیز به تاسی از سیره امام(ره) که به توصیه پزشکان اهمیت زیادی می دادند، مراسم سی و یکم را در حرم امام (ره) برگزار نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: از این جهت بسیار متاسفیم که امسال نمی‌توانیم پذیرای صدها هزار نفر از شیفتگان امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی باشیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام (ره) ادامه داد: قدرت های بزرگ به ویژه جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند اندیشه و مکتب سیاسی امام (ره) و قدرت تربیتی مکتب ایشان یک واقعیت انکار ناپذیر است که گفتمان ایشان همچنان گفتمان غالب جهان است.

انصاری ادامه داد: جنگ‌ها، ناامنی‌ها و ناتوانی دولت‌ها در مهار پدیده شوم داعش و ساده‌تر از آن ضعف دولت های مدعی در مهار یک ویروس که به بحران جهانی تبدیل شده است و آغاز رقابت‌های اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرت ها باعث شده میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام (ره) در دنیای معاصر افزایش یابد. اما آمریکا، اسرائیل و برخی قدرت‌های اروپایی و طرفداران آن به هیچ وجه دوست ندارند، امام انقلابی را به عنوان رهبری مثبت‌گرا، تحول‌گرا، مکتب ساز و الهام بخش بدانند.

انصاری گفت: البته برخی از دوستان و پیروان امام (ره) در انقلابی بودن ایشان و مردم دچار اشتباه شده اند. آنان انقلابی بودن را امری مقطعی و گذرا یا به تعبیر دیگر هیجانات اجتناب‌ناپذیر فصلی می‌دانند . در تحلیل بسیاری از آنها حوادث ابتدایی انقلاب مثل اخراج مستشاران آمریکایی از ایران و اعدام وابستگان و سرسپردگان رژیم شاهنشاهی مثل هویدا نشأت گرفته از هیجانات انقلابی تلقی شده و جالب تر آن که برخی افرادی که در آن دوران کاره ای بودند می‌خواهند خود را با این سخنان مبرا کنند و اسم این را هم می گذارند شور و احساسات انقلابی.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) ادامه داد: گروه دوم انقلابی‌گری را مترادف با فریاد گری، بر هم زدن نظم اجتماعات قانونی، حمله به مخالفان، بیرون کردن رقبا از صحنه به هر قیمت، پرخاشگری و هنجار شکنی چه در صحنه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی و به تعبیر عموم مردم توجیح چوب و چماق می دانند.

وی ادامه داد: در حالی که در مکتب انقلاب انقلابی‌گری یعنی تحول خواهی، اصلاح گری، پویایی و تحرک، ریسک‌پذیر شدن جامعه، تقویت غرور ملی، بالندگی و سازنده بودن. در مکتب انقلابی امام (ره) پرخاشگری و باز کردن دهان و فحاشی، هنر نیست.

این مقام مسوول متذکر شد: امام (ره) از ابتدای نهضت تا پیروزی انقلاب اسلامی، از پیروزی انقلاب تا رحلتشان و حتی در وصیت نامه سیاسی و الهی شان در ترسیم آینده انقلاب دنبال جامعه انقلابی بودند. اگر انقلابی گری را از سیره و زندگی امام(ره) حذف کنیم، نکته قابل اهمیتی برای عرضه به جامعه نخواهیم داشت. هویت نظام انقلابی و اسلامی ما به انقلابی بودن است و تمام تصمیمات کلیدی امام (ره) نشات گرفته از روحیه انقلابیگری بود. اعلام رسمی مبارزه امام (ره) با نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اولین اقدام انقلابی ایشان بود، در حالی که همه فکر می کردند با شکست روبرو می شود. امام(ره) همزمان با مبارزه با شاه مبارزه با آمریکا و اسراییل را هم مطرح کردند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام (ره) با برشمردن شماری از تصمیمات انقلابی امام خمینی (ره)، گفت: اعلامیه‌ها و فرمان‌های امام (ره)، ۱۵ خرداد ۴۲ و تمام دوران مبارزاتی ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی، آمدن ایشان از فرانسه به ایران و احتمال سقوط هواپیمای ایشان در طول مسیر و انتخاب شورای انقلاب قبل از ساقط شدن دولت شاهنشاهی، فرمان شکستن حکومت نظامی و نظام شاهنشاهی و قاطعیت امام (ره) در جنگ تماماً از تصمیمات انقلابی ایشان بود.

انصاری خاطرنشان کرد: با قاطعیت می گویم هر کس بخواهد از نوشیدن جام زهر و پذیرش قطعنامه تفسیر سیاسی کند، به بیراهه رفته است. امام (ره) با تحلیل عمیق از شرایط کشور، دنیا، جنگ، قطعنامه و اجماع جهانی علیه ایران و در نظر گرفتن توانایی و ناتوانی بخش‌های مختلف داخلی کشور و مشورت با مقامات تصمیم انقلابی پذیرش قطعنامه را گرفتند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار