جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد؛

کشف بیش از ۸۰۰ تُن مواد مخدر توسط ناجا در سال گذشته

سردار رضایی گفت: در سال گذشته در کل کشور بیش از ۹۰۰ تُن کشفیات انواع مواد مخدر داشتیم که بیش از ۸۰۰ تُن از این رقم را ناجا کشف کرده است.
کد خبر: ۳۹۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ - 30May 2020

کشف بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در سال ۹۸ / نقش کلیدی مرزبانی در مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در حاشیه بازدید از مرز‌های استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مرز‌ها خط مقدم آسایش و آرامش کشور هستند و خوشبختانه نیروی انتظامی به‌عنوان یک سازمان مقدس و بزرگ مسئولیت خطیر و گسترده حفظ و حراست از مرز‌های کشور را بر عهده دارد.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی و حضور مرزبانان مخلص و متدین در نقاط صفر مرزی، با توجه به آرمان عمیق انقلاب اسلامی که ایجاب می‌کند از دستاورد انقلاب محافظت شود؛ این مرز‌ها وضعیت خاصی را پیدا کردند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: همواره دشمنان به دنبال منافع نامشروع خود بوده و از هرگونه توطئه ازجمله فتنه مواد مخدر برای اختلال در امنیت جمهوری اسلامی ایران و به تباهی کشیدن بنیان خانواده‌های ایرانی و اسلامی استفاده می‌کنند.

سردار رضایی با اشاره به وسعت بیش از دو هزار کیلومتری مرز‌های شرقی کشور، بیان کرد: مرز‌های شرقی عمدتاً درگیر مقابله با مواد مخدر است، در سال گذشته در کل کشور بیش از ۹۰۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر کشف شده که بیش از ۸۰۰ تن از این مواد توسط ناجا کشف شده است؛ همچنین بیش از ۹۵ تُن از این کشفیات در نقاط صفر مرزی بوده است.

وی با مهم خواندن نقش بسیار کلیدی مرزبانی در مبارزه با مواد مخدر، گفت: رقم بیش از ۹۵ تن کشفیات مواد مخدر در مرز‌ها به راحتی حاصل نشده است و مرزبانان غیور و ولایتمداری در درگیری‌ها، با تحمل استرس‌ها، فشار‌ها و نیز شرایط سخت آب و هوایی توانسته‌اند از ورود مواد مخدر به داخل کشور و همچنین ترانزیت این مواد افیونی به خارج از مرز‌ها و انتقال به کشور‌های همسایه جلوگیری کنند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: بالاتر از تمام سختی‌هایی که یک مرزبان برای حراست از امنیت این خاک مقدس تحمل می‌کند، شرایط سخت زندگی خانواده‌های مرزبانان است که خداوند توفیقی به آن‌ها عطا فرموده که مقاوم باشند و حمایت کنند غیورمردان مرزبان را تا امنیتی سراسری در مرز‌های ایران اسلامی حکم‌فرما باشد.

سردار رضایی در ادامه گفت: می‌خواهم حرفی از زبان مرزبانان و خانواده‌های این عزیزان خطاب به ملت و شهروندان کشور‌های اروپایی و غربی عرض کنم؛ آیا نبایستی پس از ۴۰ سال از غفلت بیرون بیایند و مطالبه مجدانه‌ای را از دولتمردان خود و سازمان ملل داشته باشند؟

وی افزود: به این جهت که ایران اسلامی در خط مقدم مقابله با مواد افیونی و مخدر قرار گرفته است و برای ایران فرقی نمی‌کند که این مبارزه با مواد مخدر برای جوانان ایرانی باشد یا جوانان اروپایی و غربی؛ آیا وقت این نرسیده که ملت‌های کشور‌های غربی، مبارزه گسترده با مواد مخدر، که یک حقوق شهروندی مسلم است را از دولت‌های خود و از سازمان ملل متحد مطالبه کنند؟

این مقام ارشد نیروی انتظامی ادامه داد: آیا نباید این موضوع را در حوزه مرزی و مراقبت از مرز‌ها به صحنه بیاورند و بیان کنند که کشور جمهوری اسلامی ایران چه نقشی در ۴۰ سال گذشته در مقابله با مواد مخدر داشته است؟

جانشین فرمانده ناجا افزود: وقتی که ایران اسلامی اعلام می‌کند در این ۴۰ سال گذشته بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید مظلوم در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم کرده است، آیا نباید قدردان ملت بزرگ ایران باشند و آیا نباید در افکار و مطالبات مردم اروپایی و غربی این موضوع بیان شود که دولت‌هایشان تا کی می‌خواهند عوام‌فریبی کنند؟

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار