وصیت‌نامه شهید «نصرالله تفاوت»؛

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

در فرازی از وصیت‌تامه شهید «نصرالله تفاوت» آمده است: تنها امروز ولایت فقیه است که آدم را نجات می‌دهد و تنها راه راه امام خمینی است که می‌ماند و راه‌های انحرافی را می‌زند کنار.
کد خبر: ۳۹۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ - 30May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهید «نصرالله تفاوت» در اردیبهشت 1337 در روستای سرسبز «سرولات» به دنیا آمد. او فرزند پنجم و چشم و چراغ كاشانه «باقر و ام‌البنین» بود.

كودكی بیش نبود كه برای فراگیری قرآن به مكتب‌خانه رفت. تحصیلات ابتدائی را در دبستان روستا گذراند. سپس، بعد از پایان دوران راهنمائی در مدرسه «سینا»ی چابكسر، به دبیرستان «حافظ» تنكابن رفت و موفق به اخذ مدرك علوم انسانی شد. وی در آزمون بورسیه دانشكده صدا و سیما نیز، قبول شد اما نرفت.

«حسین» از خوش‌خلقی برادرش این‌گونه می‌گوید: «همیشه چهره‌اش متبسم بود و با مردم مهربان. وقتی وارد مجلسی می‌شد، اول با كودكان و كوچك‌ترها احوال‌پرسی می‌كرد. خیلی به بچه‌ها عشق می‌ورزید.»

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

سال 1357 كه انقلاب به اوج رسیده بود، نصرالله به صف انقلابیون پیوست و به مبارزه با عمّال طاغوتی و منافقان نظام پرداخت. حسین در ادامه نقل می‌كند: «به ما سفارش می‌كرد دوستی را انتخاب كنیم كه ما را به ولایت و خط رهبری نزدیك كند. همیشه به ما توصیه می‌كرد كه از خط مشی امام خمینی پیروی كنیم.»

خواهرش «شریعت» می‌گوید: «یكی از زیباترین رفتارهایی كه از او به یاد دارم، این است كه وقتی در كلاچای به مدرسه می‌رفتم به من سر می‌زد. برادرم مرا با تعالیم اسلام و قرآن آشنا می‌كرد. در یكی از روزهای پاییزی دیدم كه بعد از نماز،گریه می‌كند. از او دلیلش را پرسیدم؛ گفت: برای رهبر و ولی مسلمین گریه می‌كنم. برای مبارزه با منافقان، حتی در نیمه‌های شب در دل جنگل می‌رفت.»

نصرالله در خرداد 1359 عضو رسمی سپاه پاسداران شد. نصرالله در سال 1360، با بانوئی مؤمنه به نام «سیدراضیه محسنی» را به همسری اختیار كرد؛ اما در اردیبهشت همین سال به جنوب اعزام شد.

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

«عیسی آزادبخش» از هم‌رزم شهیدش چنین یاد می‌كند: «از نیروهای مخلص سپاه رامسر بود. حُسن خلقش باعث شده بود كه اطرافیان جذب او شوند. نصرالله مداحی می‌كرد و به بلبل مرثیه‌خوان سپاه رامسر شهرت داشت.»

«یعقوب‌علی شعبانیان»، یكی دیگر از هم‌رزمانش می‌گوید: «نصرالله تفاوت، روحیات معنوی بالا و تجربه زیادی در جنگ داشت. به عنوان جانشین گردان، چهره‌اش همیشه متبسم و بشاش بود. علاوه بر آن، از روحیه جسورانه زیادی برخوردار بود. وقتی به اهواز رفتیم، با پدرش تماس گرفت و گفت: «هیچ ترسی نداریم. این‌جا عراقی‌ها هیچ‌ كاری نمی‌توانند كنند. كار صدام تمام است.»

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

جانشین گردان در عملیات والفجر 6، فرماندهی گروهان در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس، معاونت گروهان و واحد اطلاعات عملیات، از دیگر خدمات ارزنده این شهید سرافراز است كه در كارنامه جنگی او به یادگار مانده است.

این عزیز سلحشور، عاقبت در 9 آذر 1362، در قاسم‌آباد علیا از توابع رودسر، به‌وسیله منافقان معاند، ترور شد و در گلزار «شهدای میانده» چابكسر به خاك سپرده شد.

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

وصیت‌نامه شهید «نصرالله تفاوت»

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خداوند بخشاینده مهربان

1- و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون . سوره آل عمران آیه 163.

مپندارید آنان را که کشته شدند در راه خدا مردگانند بلکه زندگانند نزد پروردگارشان روزی داده می شود .

2- و بشر الذین آمنو و عملو الصالحات ان لهم جنات تجری من تحتها الانهار کلما رزقو منکاثمن رزقا من قبل واتوا متابها وکهم بها ازدواج و هم فیها خالدون. سوره بقره آیه 33  

و مژده ده آنان را که گرویدند و کردند کارهای شایسته که مرایشان راست سختی‌هایی که می‌رود از زیر آنها نهرها هرگاه روزی داده شوند از آن جنت‌ها از میوه رزقی گویند این همان است که روزی داده شدیم از پیش آورده شدند به آن منیره شبیه به هم و از برای ایشان است در آنجا زنان پاکیزه و ایشان در آن جاویدانند.

دنباله این آیه‌های قرآن باید بگویم که آن کسی که ترا شناخت جان را جان را احیاء کند فرزند و عیال و خانمان را چه کند خدای بزرگ در قرآن آیه 26 از سوره بقره می‌فرماید: چگونه کافر می‌شوید به خدا و بودید شما مردگان پس زنده کردیم شما را پس زنده می‌کند شما را پس به سوی او بازگردانیده می‌شوید.

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

می‌دانید آخر زندگی مرگ است و هیچ کس در این جهان نیست که زنده بماند و زندگی کند (لا الله) و خداست که می‌داند و ناظر اعمال‌مان است و همه هستی وجود ما از آن اوست پس چه بهتر که حال بدانیم مرگ یا باید زندگی این دنیای فرانی است و دنیای دیگر نیست که معاد و قیامت آنست چرا بیکار بنشینیم مرگ نداشته باشیم در راه خدا بکوشیم و تمام کارهای‌مان را به نام خدای بزرگ شروع کنیم و هرجا و هر مکان و در هر بعد و زمانی هستیم به فکر خدا باشیم و خدا را از یاد نبریم حتی آن لحظه ای، دقیقه‌ای و یا ثانیه ای الا بذکر الله تطمئن القلوب. با یاد خدا قلب‌ها آرامش می‌بخشد. باشد که هر وقت به یاد خدا باشیم برای رسیدن به خدا راه سعادت را باید دریافت چه چیز سبب می‌شود که انسان به خدا برسد و خداگوی شود کدام راه است که بتوانیم بخدا برسیم راه خدا راه انبیاء و امامان انباشتان (اولی الامر) می‌باشد.

برای رسیدن به الله باید از راه بیت امام (ولایت فقیه) و امامان و انبیاء گذشت تا به الله رسید امروز برادران و خواهران تنها راه رهایی از درهم گسیختگی و بی‌بند و باریها راه امام خمینی است و راه امام راه نجات بشریت است و راه سعادت نیز می‌باشد خواهران و برادران این دنیا میدان مبادله و امتحان است که هر که قبول شد خوشحال جانش و هر که مردود شد خدا بداند با او چه کند.

شما یک لحظه بیندیشید و فکر کنید که چرا آمده ایم و به کجا می‌رویم؟ دنیا برای چیست؟ آخرت را خدا چرا قرار داده است؟ چرا خداوند پیامبران را فرستاد و چرا کتابهای آسمانی خصوصاً قرآن پیامبر ما حضرت محمد را فرستاد قرآن را فرستاد که تماشایش کنیم و ورق بزنیم و بذاریم توی طاقچه گرد و خاک بخورد و بپوسد و یا نه بنشینیم و بخوانیم و به گفتارش عمل کنیم؟ راه دوم صحیح است یعنی بخوانیم و عمل کنیم هر چه می‌خواهید در این کتاب بجوئید و اگر گمراه هستید به قرآن مراجعه کنید اگر اهل بهشت می‌خواهید بشوید به قرآن عمل کنید.

امروز ولایت فقیه تنها راه نجات‌بخش است

تنها امروز ولایت فقیه است که آدم را نجات می‌دهد و تنها راه راه امام خمینی است که می‌ماند و راه‌های انحرافی را می‌زند کنار.

شما وصیت می‌کنم ای ملت رامسر و ای ملت ایران از امام خمینی جدا نشوید و از خطش جدا نشوید که این بیچارگی و قدر اماممان را بدانید امرش را به جان و دل بپذیرید و عمل کنید و به دیدارش بشتابید این آمده است که دیدار علماء و دانشمندان قلب‌ها را روشن می‌کند پس این امام زنده و ظاهر است و امام زمان هم ناظر اعمال هم هست و امام خمینی است چرا به سویش پرنکشیم و چرا حرفش را گوش نکنیم

من به عنوان برادر کوچک همه شما به شما سفارش می‌کنم که وحدت داشته باشید و صفوفتان هر روز منظم‌تر و مشکل‌تر و مکمل‌تر باشید امروز دوباره بگویم روز امتحان است و باید نزد پروردگار لایزال امتحان پس بدهی زمان زمان انقلاب است باز هم انقلاب اسلامی دیگر تا این انقلاب را به انقلاب مهدی موعود متصل کنیم. ان شاء الله این انقلاب باید کشته‌ها داده و خون‌ها داد و سرها داد تا به نتیجه رسید. ما باید صبر و شکیبایی داشته باشیم باید گوش به فرمان امام بوده و وحدت داشته باشید.

برادران و خواهران دشمنان اسلام از وحدت شما می‌ترسند و از مسجد آمدن و اجتماع شما وحشت دارند اگر امروز دشمنان از من و تو می‌بینند بنا بر اسلام می‌گذارند چون کوته فکرند و دید وسیعی ندارند اگر دیدید کسانی هستند در حالی که شما که به خدا و رسول و امام و ولایت‌فقیه نیستند وجود همه چیزهای خدایی را در روی زمین انکار می‌کند اینها یا فسادند یا منافقین و تو بدان خواهر و برادر اسلام همیشه در گروه خط منافقین است ای کسانی که در جنگل‌های شمال فتنه‌ها و عائله می‌کنید و بدانید و آگاه باشید که خدا می‌بیند اگر ملت نمی‌بیند باشد که کار از خداوند به حساب همه‌مان خواهد رسید.

هر کجا هستید در این جهان پهناور مرگ را به یاد آرید و مجسم کنید که خداوند فردا و یا یک هفته دیگر مرا خواهد برد آیا کاری انجام داده ام که برای اسلام و مسلمین خوشایند بشد یا نه همیشه به قرستان‌ها و جاهائی‌که شهدای‌مان دفنند سری بزنید مخصوصاً بهشت زهرا بروید و بدانید این شهدای‌مان بودند که این ... تمام مسلمانان جهان در مقابل خون‌های این شهداء مستحق‌اند و مرگ بر ما که اگر بگذاریم خون شهدای‌مان به هدر برود.

به شما وصیت می‌کنم هر کجا و هر جا فرزندی از مادری شهید میشن به پیش او بروید و تسلی خاطر بازماندگانش را فراهم سازید و خداوند دوست دارد فردی را که شب می‌خواهد بخوابد و همسایه اش گرسنه نباشد.

1-این وصیت را به اعضای خانواده که اگر شهید شدم راجع به دفن من به آنها سفارش می‌کنم که در مکانی که در ذیل آورده می‌شود را با توافق یکدیگر مرا دفن نمائید.

2- بغل برادر شهید علیزاده (بهشت زینبیه)

3- به کلیه اعضای خانواده ام بگوئید که بعد از شهادت من گریه و زاری نکنند و روحیه انقلابی خودشان را حفظ نمائید.

4- یا به برادرم حسین و یا به خواهرم آمنه سفارش می‌کنم که روز دفن من در مزارم سخنرانی نمایند.

5- در روز شهادت من و یا سوم و یا هفتم من از برادر حجازی بخواهید برایم سخنرانی نمایند در ضمن نامه ای که در آن نامه از استاد حجازی است سخنرانی در روز شهادتم نیز می‌باشد آن را نوشته و در پرونده من نیز هست و پیدا کنید و به او بدهید چون در داخل نامه از وی درخواست شده است که برای من سخنرانی نمایند.

در پایان همه شما عزیزان را به خداوند بزرگ می‌سپارم به یاری خدا یک روز مستضعفین جهان بر مستکبرین پیروز می‌شوند. مرگ بر امپریالیسم شرق و غرب. مرگ بر دشمنان اسلام (داخلی و خارجی) در پایان خدا، قرآن، خمینی را هرگز فراموش نکنید. جان شما جان امام خمینی.

درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

آمین یا رب العالمین.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها