مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از جانفشانی‌های زنان و مردان سرزمین ما است

«ناهید پرویز‌پور» گفت: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی یک گنجینه ارزشمندی از حماسه‌ها، ایثارها، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های زنان و مردان سرزمین ما است.
کد خبر: ۳۹۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ - 30May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «ناهید پرویز‌پور» مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان امروز در جلسه کمیته چهلمین سال دفاع مقدس و شورای راهبردی زنان دفاع مقدس که در سالن فرمانده بسیج جامعه زنان استان برگزار شد، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی فقط یک مقطع زمانی در تاریخ انقلاب اسلامی نیست بلکه یک گنجینه ارزشمندی از حماسه‌ها، ایثارها، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های زنان و مردان مسلمانی که  از امام راحل  و وطن خود، از خاک و آب و دین و آیین کشور خودشان دفاع کردن و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: ما گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهیدان را و از تمام ظرفیت‌ها و توانی که داریم برای حفظ این ارزش‌هایی که از ۴۰ ساله گذشته تا به الان مانده تلاش کنیم و بازخوانی کنیم و به عنوان کسانی که نقش مهمی در تربیت فرزندان خودمان داریم را ایفا کنیم و آن ارزش ها و آرمان هایی را که جوانان ما به دلیل این  فاصله زمانی، از آن فاصله گرفتن، بتوانیم برای آنها نهادینه کنیم و به آنها یاد بدهیم و آموزش دهیم.

پرویزپور بیان کرد: آموزش‌های ما برای جوانان وقتی اتفاق می افتد که ما خودمون بر دفاع مقدس  تسلط داشته باشیم و آن خدماتی که جوانان ما و زنان ما و مردان ما در بحث دفاع مقدس داشتند را منعکس کنیم و بتوانیم آن شکاف بین نسل را حدودی جبران کنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: ما اکنون به شکاف بین نسل‌ها مواجه هستیم از فرزندان خودمان فاصله گرفتیم که باید این شکاف را کم کنیم، به واسطه اینکه نقش مادری و همسری داری، ما زنان در تربیت فرزندان نقش بسزایی داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها و دستگاه ها برای پاسداشت هفته دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های مجازی با تولید محتوا و کلیپ های  آموزشی به نحو احسن استفاده کنیم و از ویژگی‌های خوب فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این است که در کوتاه ترین مدت می‌توانند وسیعی از اطلاعات را در اختیار جمع قرار دهند.

پرویزپور خاطرنشان کرد: زنان ما در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس خدمات خیلی ارزنده‌ای را به انقلاب اسلامی داشتند و از حضورشان در صحنه‌های جنگ در نقش پرستار در نقش پزشک سرپایی و بیمارستان‌های صحرایی را داشتند در پشتیبانی از جنگ در تهیه لباس و مواد غذایی در پشت صحنه جنگ در شهر شهرها و روستاها و مساجد حضور چشمگیری را داشتند.

این مسئول گفت: زنان ما در بحث تشویق و ترغیب همسران و فرزندان خودشان در حضور در جبهه های حق علیه باطل در مراسم مصیبت‌هایی که وارد شد و در صبر و شکیبایی که داشتند، توانستند خانواده را حفظ کنند. در شرایطی که جنگ بود و هیچ گونه امنیتی نبود، زنان بودند که خانواده را حفظ کردند و توانستند فرزندانی را تربیت کنند که بتوانند یک کشوری را از حملات و جنگ‌های نابرابری که برای ما به وجود آمد و در عدم امنیتی که داشتن آنها را به جان خریدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار