رئیس‌کمیسیون‌ اروپا:

ترامپ از تصمیم خود برای خروج از WHO‌ تجدیدنظر کند

رئیس کمیسیون اروپا از رئیس جمهور آمریکا خواست تا از تصمیم خود برای خروج از سازمان بهداشت جهانی تجدیدنظر کند.
کد خبر: ۳۹۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ - 30May 2020

ترامپ از تصمیم خود برای خروج از WHO‌ تجدیدنظر کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، اتحادیه اروپا روز شنبه از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درخوست کرد تا درباره تصمیم خود برای قطع بودجه آمریکا برای سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا تجدیدنظر کند.

ترامپ روز جمعه سازمان بهداشت جهانی را متهم کرد که به طور مناسب به همه‌گیری کرونا پاسخ نداده و مدعی شد که این سازمان تحت کنترل کامل چین قرار دارد.

«اورسولا ون‌در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه از ترامپ خواست تا درباره تصمیم خود تجدید نظر کرده و گفت: «از اقداماتی که نتایج بین‌المللی را تضعیف می‌کند باید خودداری شود و هم اکنون زمان تقویت همکاری و راه‌حل‌های مشترک است.»

وی اضافه کرد: «سازمان بهداشت جهانی باید قادر به رهبری واکنش بین‌المللی به همه‌گیری در حال حاضر و آینده باشد و برای این، ‌مشارکت و حمایت همه ما مورد نیاز است.»

آمریکا بیشترین سهم در حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی را دارد و انتظار می‌رود خروج این کشور باعث تضعیف سازمان بهداشت جهانی شود.

در سازمان جهانی بهداشت ۱۹۴ کشور عضویت دارند و به گفته ترامپ آمریکا هر ساله حدود ۴۵۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت می‌کند.

ترامپ از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان و در پی ورود آن به آمریکا و قرار گرفتن این کشور در جایگاه نخست تعداد مبتلایان و قربانیان در جهان، انگشت اتهام را به سمت دولت چین و سازمان جهانی بهداشت گرفت. بسیاری معتقدند وی با انجام چنین اقداماتی، سعی دارد ناکارآمدی دولت خود در مقابله با کرونا در آمریکا را که تاکنون جان ۱۰۳ هزار آمریکایی را گرفته، بپوشاند. به گفته کارشناسان، اقدامات ترامپ علیه این سازمان، در مسیر تلاش‌ها برای از بین بردن کرونا اخلال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار