معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

چهاردهم و پانزدهم خرداد بن مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است

«علی‌زینی‌وند» گفت: مناسبت های مهمی از جمله چهاردهم و پانزدهم خرداد به نوعی ریشه و بن‌مایه هویت انقلاب اسلامی ایران است و گرامی‌داشت این ایام و تبیین وقایع این روزها به ویژه برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۳۹۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ - 30May 2020

چهارده و پانزده خرداد بن مایه هویت انقلاب اسلامی ایران استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، «علی‌زینی‌وند» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد گرامی‌داشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نسل جوان ما با بسیاری از رخدادها و مبانی مهم انقلاب اسلامی آشنایی کاملی ندارند، بنابراین مراسم گرامی‌داشت چهاردهم خرداد فرصتی است که مبانی نهضت امام، اندیشه‌ها و نوع حکومت داری ایشان را به آنان بشناسانیم.

وی افزود: در ادامه رخداد ۱۴ خرداد و ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) پانزدهم خرداد و دوره جانشینی رهبر معظم انقلاب اسلامی را داریم؛ که لازم است سبک حکومت داری اسلامی و اقتدار و شجاعت ایشان در تصمیم گیری ها در مباحث داخلی و بین‌المللی با تولید محتوای مناسب، به جامعه به ویژه نسل جوان شناسانده شود.

علی زینی‌وند ادامه داد: صراحت بیان و شجاعت در عمل رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه در ویژگی های شخصیتی و همچنین اعتقادات دینی ایشان برگرفته از مکتب امام حسین علیه السلام دارد و نسل جوان هم از این روحیه آرمان‌گرایی و هویت ایرانی استقبال می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به انتخاب شعار های اقتصادی طی بیش از یک دهه گذشته توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قطعاً شناخت فلسفه و دلایل این درایت رهبری برای کشوری که دچار تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است، لزوم تحلیل درست و مسلح بودن آحاد جامعه به مطالعه عمیق سیاسی و تاریخی را می طلبد.

وی در ادامه تاکید کرد: این مناسبت ها فرصتی برای هشدار و آگاهی دادن مردم و نهضت مطالبه گری آنان در مقابل ساختار های ناکارآمد و فسادزا است و بزرگترین مبدع این گفتمان در کشور خود مقام معظم رهبری می باشند که ضرورت دارد؛ آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی با گذر از مسائل جناحی و تولید محتواهای مناسب، نسبت به این آگاهی بخشی اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد پرداخت و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمانها و نهادها موظفند؛ با هدف آشنا کردن نسل جوان و گرامیداشت این ایام و با بکارگیری همه ظرفیتها و امکانات در اختیار، نسبت به فضاسازی محیطی متناسب با این ایام اقدام کنند.

زینی وند در پایان بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اعمال محدودیت ها در بحث فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام به صورت نمادین در مدت زمانی محدود و با حضور مدعوین معدود در مرکز و شهرستان‌های استان به تشخیص ستادهای استانی و شهرستانی مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود و اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت صدا و سیما و دستگاههای فرهنگی در اولویت خواهد بود.

«عباس صفدری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت مقررات و دستورالعمل های بهداشتی امسال هم کاروان اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) نداریم؛ اما تبیین اندیشه ها و ابعاد شخصیتی امام و سیره عملی ایشان با محوریت اقدامات فرهنگی و برگزاری مراسم نمادین در مساجد و حسینیه های منتخب در روز سیزدهم خرداد ماه در سطح استان از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار