یادداشت/ عذرا شباب

وهابیون با الهام گرفتن از سیره معاویه قبور مطهر بقیع را تخریب کردند

وهابیون کسانی هستند که بدعت گزاری در دین را از بنیانگزار بدعت «معاویه» به ارث برده‌اند و با این خوی و سیره معاویه صفتی دست به تخریب قبور بقیع زدند.
کد خبر: ۳۹۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ - 31May 2020

وهابیون با الهام گرفتن از سیره معاویه قبور مطهر بقیع را تخریب کردند

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عذرا شباب؛ هشتم شوال هر سال یادآور حادثه ای تلخ برای جهان اسلام، به ویژه عالم تشیع است، واقعه ای که طی آن قبور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اصحاب پیامبر (ص) به همراه آثار پرارزش به جای مانده از روزگار صدر اسلام توسط پیروان فرقه وهابیت تخریب شد و بدین جهت این روز به «یوم الهدم» به معنی روز ویرانی مشهور شد.

اعتقادات وهابیت نشأت گرفته از افکار و عقاید خوارج، مذهب حنبلی، کلام اشعری و دیدگاه های ابن تیمیه است و بدین وسیله از تلفیق همه آنها مذهب خود ساخته و پوشالی وهابیت را به وجود آورده اند.

مسلما وهابیون کسانی هستند که بدعت گزاری در دین را از بنیانگزار بدعت «معاویه» همان کسی که پیامبر اکرم (ص) درباره او چنین فرمودند: «تو بدعت را به جای سنت و زشت را به جای زیبا خواهی گرفت» به ارث برده اند و با این تفکر و خوی معاویه صفتی دست به تخریب قبور بقیع زدند.

 یکی از مهم ترین دیدگاه های وهابیان که همواره مورد مخالفت شیعه بوده این است که طلب شفاعت از انبیا و اولیای الهی شرک است و آنان زیارت قبور و ایجاد بنا بر مراقد را مظهر بت پرستی می دانند و به شدت با آن مبارزه می کنند در حالیکه بقیع اولین مزاری است که به دستور خود رسول اکرم (ص) توسط مسلمانان صدر اسلام ایجاد شد و شرک خواندن زیارت قبور ائمه فقط طرح خبیثانه ای برای فراموشی مستندات و شواهد از تاریخ اسلام به حساب می آید.

فرقه وهابیت که با کنار گذاشتن تمام مذاهب و کشیدن شمشیر تکفیریه روی مسلمانان و ملحق کردن جامعه اسلامی به جمع كفار، تمام تلاش دینی خود را در مبارزه با موضوعاتی مانند زیارت، توسل و شفاعت خلاصه کرد و با پیوند اخوت و دوستی با آل سعود که خود را صاحبان قدرت و ثروت در تمامی ممالک اسلامی می دانند به مسلمانان نسبت شرك و كفر می دهد.

امروز در اثر جهل و نادانی این قوم، از آن حرمی که روزی با گنبد و بارگاه کهن و سر به فلک کشیده اش و با ضریح زیبا و ظریفش در میان سایر بقاع مانند ماه شب چهارده در میان ستارگان می درخشید و بر همه مقایر موجود در مدينه نور و روشنایی می بخشید و محل نزول رحمت الهی و برکات آسمانی و محل دعا و نیایش پیامبر بود دیگر اثری باقی نمانده است.

آری سنگ و قبر این مزار گویای مظلومیت اهل بیت (ع) و شیعه و یادآور غم و اندوه بی پایان عاشقان خاندان عصمت و طهارت است. بدین طریق این گروه خشن، متعصب و بی منطق خون پیروان اهل بیت (ع) را مباح دانستند و تخریب قبور مطهر پیشوایان آنان را بر خود واجب کردند.

مکانی که محل نزول وحی الهی بود و خانه ها و بناهایی که پی ریزی آنها برای نماز و تقوا بود و اساس آنها برای نیل به حسنات ایجاد شده بود اما اکنون موج غربت و مظلومیت در بقیع موج می کند.

 به خیال باطل خود اگر گنبدها تخریب و دیوارهای حرم اهل بیت (ع) با برداشته شوند، شیعیان از دایره شرک و كفر بیرون می آیند و در مسیر پرستش خداوند یکتا قرار می گیرند اما دریغ از از اینکه وهابیت نمی داند که دل های شیعیان خود حرم ائمه بقیع است و امیدوار به ساخت مجدد بقیع با ظهور منجی عالم بشریت حضرت قائم آل محمد (عج) هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها