سردار کارگر:

ارتقاء توانمندی «نهاجا» با وجود تحریم‌ها/ نیروی هوایی پیشگام دفاع از کشور در مقابله با تجاوز رژیم بعث بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش با وجود تحریم‌ها، در بحث خودکفایی توفیقات زیادی داشته است، به تشریح نقش این نیرو در هشت سال دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۳۹۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ - 31May 2020

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از «نمایشگاه نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس و موزه هوانوردی و دفاع مقدس» که با حضور امیر «عزیز نصیرزاده» فرمانده نهاجا، و جمعی از فرماندهان و مسئولان لشکری در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ستاد فرماندهی نهاجا برگزار شد طی سخنانی، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر دفاع مقدس نبود، انقلاب اسلامی با چالش‌های جدی مواجه می‌شد، اظهار داشت: دستاورد‌های دفاع مقدس را می‌توانیم برای سال‌های متمادی مورد استفاده قرار دهیم.

سردار کارگر تصریح کرد: پیروز اصلی در دفاع مقدس، مردم بودند و نیرو‌های مسلح افتخار داشتند که به‌عنوان نماینده ملت ایران، در دفاع مقدس حضور داشته باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری، گفت: برگزاری مراسم‌ و برنامه‌های متنوع در سطح ملی پیش‌بینی شده است؛ اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، مقرر شده است از رسانه‌ها و فضای مجازی در این زمینه بیشتر استفاده شود.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش بسزایی در دفاع مقدس ایفا کرد، افزود: این نیرو در نخستین ساعات حمله رژیم بعث به خاک کشورمان، خود را مهیای نبرد کرد و در واقع نیروی مقدم در نیرو‌های مسلح برای رویارویی با دشمن بود. این نیرو، به‌دلیل وفاداری که نسبت به انقلاب اسلامی داشت، در ذهن مردم کشور، به‌عنوان نیروی پیشگام در انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، باعث تقویت روحیه رزمندگان می‌شد، تاکید کرد: این نیرو با وجود محدودیت‌ها، موفقیت‌های زیادی را کسب کرد و با وجود تحریم‌ها، در بحث خودکفایی توفیقات زیادی داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش تاثیرگذار پدافند نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس و بویژه عملیات‌های والفجر ۸ و کربلا ۴ و ۵، گفت: نقش این نیرو در دفاع مقدس را آنطور که باید و شاید نشان داده نشده است؛ فلذا باید با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان، خاطرات شفاهی برای ساخت فیلم‌های مستند‌ فراهم شود.

سردار کارگر با اشاره به نقش فیلم «شوق پرواز» به کارگردانی مرحوم «یدالله صمدی» در آگاه شدن مردم نسبت به فعالیت‌های نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: ما باید در خصوص شهدای نیروی هوایی ارتش، کارهای متعدد و  ویژه‌ انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ۹ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ۹ استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: دو موزه نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد که مجموعا ۲۶ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دایر می‌شود.

 سردار کارگر ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا در این موزه‌ها نقش نیروی هوایی را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش بگذارد. 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «در بحران توانستیم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم»، افزود: موفقیت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران داریم، از ارزش‌های دفاع مقدس بدست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس را باید به نسل جوان به‌خوبی نشان دهیم، گفت: حضور در فضای مجازی در این‌ زمینه می‌تواند موثر و پیشگام باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت وجود نیروی هوایی، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در نیروی هوایی باید پیگیری شود، پرداختن به «نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس» در کتب آموزشی است.

وی در پایان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تهیه ۱۰۰ فیلم مستند از دفاع مقدس است که نقش نیروی هوایی ارتش می‌تواند از جذاب‌ترین موضوعات این مستند‌ها باشد.

همچنین، در این نمایشگاه و موزه علاوه بر نقش‌آفرینی نیروی هوایی در دفاع مقدس، بخشی از هواپیماها و تجهیزات هوایی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار