مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

حوزه دفاع مقدس سیاسی نیست و متعلق به همه است

سردار عباس یوسفی گفت: حوزه دفاع مقدس سیاسی نیست و متعلق به همه است، درست مثل زمان جنگ که همه اقوام و اقشار و اصناف و احزاب آمدند و به رسالت شان در قبال دین و آیین و خاک و اعتقادات شان عمل کردند و پیروز شدند.
کد خبر: ۳۹۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ - 31May 2020

حوزه دفاع مقدس سیاسی نیست و متعلق به همه است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز با «علی حسین حسین زاده» معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار، سردار یوسفی گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های اداره کل و مراکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان ارائه داد و اظهار داشت: حوزه دفاع مقدس سیاسی نیست و متعلق به همه است، درست مثل زمان جنگ که همه اقوام، اقشار، اصناف و احزاب آمدند و به رسالت شان در قبال دین، آیین، خاک و اعتقادات شان عمل کردند و پیروز شدند.

وی افزود: استان خوزستان به واسطه افتخار پایتخت دفاع مقدس بودن و به واسطه اینکه دروازه ورود تشیع است و همچنین به دلیل اینکه میزبان زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین کاروان های راهیان نور است باید در خصوص مسایل مختلف حوزه دفاع مقدس در کشور سرآمد باشد و غیر از این انتظاری از مردم و مسئولین این استان نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: در خصوص پروژه های مختلف عمرانی و یادمانی و همچنین حوزه های تبلیغات، فرهنگی و هنری باید همه ادارات و سازمان های استان به درخواست های مشارکت ما لبیک بگویند تا محتوای فرهنگی مطلوبی در خصوص گنجینه دفاع مقدس یا همان فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به نسل جوان ارائه دهیم.

در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بر اهمیت انتقال فرهنگ غنی و راهبردی دفاع مقدس در بسیاری امورات و بحران ها تاکید کرد و افزود: سال هاست که به واسطه بحران های اخیر همچون سیل، زلزله و اخیرا ویروس کرونا همه به شیوه عملکردی به سبک الهام گرفته از دوران دفاع مقدس پی بردند و اعتراف کردند که اگر تجربه، همت و جهاد ناشی از فرهنگ دفاع مقدس نبود، مردم خوزستان در مقابل دنیایی از سیلاب مهیب سینه سپر نمی کردند یا در همین بحران کرونا این همه شاهد ایثار و جهاد عمومی نبودیم.

حسین زاده در پایان از اعلام آمادگی برای همکاری همه جانبه در خصوص دغدغه های حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: استان خوزستان نباید در این زمینه غفلت کند و باید همه با وحدت رویه نسبت به مرتفع نمودن مشکلات عرصه های مختلف دفاع مقدس تلاش کنیم و ما هم در حیطه مربوط به امورات خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار