معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

«فرهنگ ایثار و شهادت» نظام جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشته است

«علیرضا کاظمی» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه بسیجی حاکم بر ملت و مردم این نظام را نگه داشته است و در همین دوران کرونا شاهد بودیم که مردم با روحیه جهادی به یکدیگر کمک کردند.
کد خبر: ۳۹۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ - 01June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: وقتی به گذشته انقلاب و زندگی شهدا نگاه می‌کنیم متوجه خواهیم شد که ما چقدر از سیره شهدا عقب هستیم.

وی ادامه داد: کمیته‌ای فرهنگی در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل شده است که توسط آن مجموعه‌ای از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دشمن همواره به دنبال پاک کردن فرهنگ ایثار و شهادت است و اگر این کار را انجام دهد به پیروزی رسیده است. مستحضر هستید که فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه بسیجی حاکم بر ملت و مردم این نظام را نگه داشته است و در همین دوران شیوع کرونا شاهد بودیم که مردم با روحیه جهادی به یکدیگر کمک کردند.

کاظمی تصریح کرد: همه ما باید از سیره شهدا درس بگیریم و یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه داریم. وزارت آموزش و پرورش نیز برنامه‌های جامعی را به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا خواهد کرد و قرار شده تا معاونت‌ها برنامه‌های خود را با رنگ و بوی دفاع مقدس اجرا کنند و بنا داریم در مدارس نیز فرهنگ ایثار و شهادت را با اجرای برنامه‌های متنوع گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری اردوی «شمیم نور» است که این اردو پیش‌مقدمه‌ای برای راهیان نور است که می‌تواند دانش‌آموزان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند و از طرفی دانش آموران در قالب این اردو‌ها می‌توانند با توطئه‌های آمریکا آشنا شوند. از طرفی برنامه ویژه‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید «قاسم سلیمانی» در مدارس خواهیم داشت و بنا داریم تا دانش آموزان با مکتب سلیمانی که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، آشنا شوند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ظرفیت خوبی است که بنا داریم بستر بازدید مرتب دانش آموزان از این موزه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها