فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی- بین‌المللی دفاع مقدس

دبیر کمیته علمی «همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی- بین‌المللی دفاع مقدس» از آغاز فراخوان ارسال مقاله به این همایش خبر داد.
کد خبر: ۳۹۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ - 01June 2020

فراخوان ارسال مقاله به همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مسعود اخوان‌فرد» دبیر کمیته علمی «همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس» با اعلام خبر فراخوان دریافت مقاله اظهار داشت: همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی - بین‌المللی دفاع مقدس در تاریخ چهارم و پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ به‌همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبائی، امام صادق (ع)، شهید بهشتی و سایر مراکز علمی، سازمان‌های کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم در این همایش بین‌المللی به چارچوب‌هایی دست پیدا کنیم که برای وزارت امور خارجه و قوه قضائیه در پیگیری مطالبات حقوقی-بین‌المللی دفاع مقدس و همچنین ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس کمک کند.

معاون اسبق حقوقی و بین‌المللی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر ضرورت ایجاد جبهه حقوقی-بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری مطالبات دفاع مقدس و شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: مستندسازی و جمع‌آوری اسناد مربوطه یکی از ضرورت‌های تحقق این موضوع است که امیدواریم در این همایش به آن دست پیدا کنیم.

اخوان‌فرد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «چرا مردم انگلیس، فرانسه و آلمان نباید بدانند که دولت‌هایشان در  هشت سال جنگ علیه ملتی به نام ملت ایران چه کردند»، گفت: انعکاس مظلومیت ملت ایران و افشای نقش دولت‌های حامی صدام در جنایت علیه ملت ایران از دیگر اهداف برگزاری این همایش بین‌المللی است.

وی در تشریح محور‌های همایش تصریح کرد: تبیین عملکرد سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جنگ تحمیلی، تبیین عملکرد دولت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای حامی رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، تبیین خسارت‌ها و غرامت‌های ناشی از عملکرد حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، سه محور اصلی است که به مطالبات حقوقی دفاع مقدس می‌پردازد.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور پیگیری حقوقی - بین‌المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از دولت آمریکا را محور ویژه و کلیدی این همایش معرفی و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یکی از فرماندهان اصلی دوران دفاع مقدس نقش بی‌نظیری در نفوذ معنوی انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت در جهان داشته است و به‌عنوان نماد محور مقاومت به‌شمار می‌رود و امیدواریم در این همایش بین‌المللی، نحوه پیگیری حقوقی-بین‌المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مجاهد ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان از دولت آمریکا را تدوین کنیم.

دبیر کمیته علمی «همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی- بین‌المللی دفاع مقدس» در تشریح ارکان این همایش خاطرنشان کرد: سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به‌عنوان رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، سرلشکر «سیدیحیی صفوی» رئیس همایش، امیرسرتیپ «پورشاسب» دبیر همایش و سردار «کبیری» دبیر کمیته اجرایی همایش هستند.

اخوان‌فرد با اشاره ساختار کمیته علمی این همایش، افزود: کمیته علمی متشکل از شش کارگروه با عنوان حقوق، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، اقتصاد، سرمایه انسانی و اجتماعی، محیط زیست و سلامت است که با حضور اساتید خبره و کاردان تشکیل شده است.

وی در پایان یادآور شد: اساتید و پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات را تا ۱۵ مهر ماه و اصل مقالات را تا پانزدهم دی ماه ۱۳۹۹ از طریق پایگاه اینترنتی www.paydari.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها