هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

لزوم بازخوانی اندیشه‌های ضداستکباری امام خمینی (ره) / تلاش صهیونیست‌ها برای کم‌رنگ کردن اندیشه ضدصهیونیستی امام راحل

کارشناس مسائل بین‌الملل بر لزوم بازنگری اندیشه‌های ضداستکباری و ضدصهیونیستی امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت: صهیونیست‌ها تلاش کردند تا با استفاده از رسانه‌ها، اندیشه ضدصهیونیستی امام خمینی (ره) را کم‌رنگ کنند.
کد خبر: ۳۹۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ - 02June 2020

لزوم بازنگری اندیشه‌های ضداستکباری امام خمینی (ره) / تلاش صهیونیست‌ها برای کم‌رنگ کردن اندیشه ضدصهیونیستی امام راحل«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره اندیشه‌های امام خمینی (ره) اظهار داشت: در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل، نیازمند یک بازنگری اساسی در اندیشه‌های ضداستکباری و ضدصهیونیستی ایشان هستیم و نباید اندیشه‌هایشان به حاشیه رانده شود.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از جنبش‌های آزادیخواه و اسلامی در سطح جهان، تحت تاثیر فضای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه در فلسطین و دیگر مناطق جهان اسلام جنبش‌های رهایی‌بخش شکل گرفت، تصریح کرد: اندیشه‌های ناب امام راحل و اندیشه‌های اسلامی دو مقوله‌ای هستند که تاثیر خودشان را بر فضای منطقه باقی گذاشتند.

هانی‌زاده افزود: اندیشه‌های راهبردی و استراتژیک امام راحل برخواسته از تعالیم ارزشمند اسلامی است؛ به همین دلیل شاهدیم که این اندیشه‌ها بلافاصله بر روی ملت‌های اسلامی و بویژه مردم فلسطین تاثیر گذاشت و به همین دلیل صهیونیست‌ها تلاش کردند تا با استفاده از رسانه‌ها، اندیشه ضدصهیونیستی امام خمینی (ره) را کم‌رنگ کنند، اما با توجه به اینکه کلام امام نافذ بود، تاثیر خودش را باقی گذاشت و مبارزات ضدصهیونیستی در منطقه غرب آسیا گسترش یافته است.

وی در خصوص نقش اندیشه‌های امام خمینی (ره) در شکست «تئوری وابستگی به غرب» تاکید کرد: امام راحل از ابتدای دوران مبارزه یعنی سال ۱۳۴۲ نسبت به پلشتی‌های جوامع غرب و فرهنگ منحط غربی و همچنین تاثیرگذاری این فرهنگ بر جوامع اسلامی و بویژه ایران هشدار می‌دادند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل علی‌رغم مخالفت‌های نیرو‌های داخلی موسوم به ملی‌گرا‌ها که نگاه مثبتی به غرب داشتند و تحت تاثیرشان بودند، مخالفت خود با فرهنگ غرب را نشان دادند و شرایطی را فراهم کردند که جوانان از طریق آگاهی و دریافت ارزش‌های والای اسلامی، فاصله خود با این فرهنگ را حفظ کنند.

هانی‌زاده در پایان یادآور شد: هشدرا‌ها و رهنمود‌های امام راحل در خصوص فرهنگ غرب، تاثیر خودش بر جامعه ایرانی را باقی گذاشته است و امروز فرهنگ غربی برای نسل جوان شناخته شده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها