اشتیاق شهید «غلامعلی ربانی» برای حضور در خطوط نبرد

شهید «غلامعلی ربانی» در نامه‌ای آورده است: به خط رفتیم و من در تنگه چذابه خدمت می‌کنم و جایمان خیلی خوب است. خیال نکنید خط سخت است. خط خیلی راحت‌تر از پادگان است. خط فعلا ساکت است، مگر موقع حمله.
کد خبر: ۳۹۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 01June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «غلامعلی ربانی» نوزدهم مرداد ۱۳۴۶، در روستای طاسهل از توابع شهرستان الیگودرز به دنیا آمد. پدرش رازعلی و مادرش قدم‌خیر نام داشتند. او در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و با فرا رسیدن زمان اعزام به خدمت نظام وظیفه، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. او سرانجام در هشتم فروردین سال ۱۳۶۷، در فکه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای شهرستان الیگودرز واقع است.

نامه شهید خطاب به خانواده

خدمت پدر عزیز و مهربانم سلام عرض می‌کنم. پس از تقدیم عرض سلام، سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستارم و امیدوارم که حالتان خوب باشد.

خدمت عموی عزیزم مشهدی «یارعلى» سلام می‌رسانم و امیدوارم که حالت خوب باشد و خدمت عموی خوبم با اهل خانواده سلام عرض می‌کنم؛ و خدمت دایی خوبم عباس‌علی با اهل خانواده سلام می‌رسانم؛ و خدمت دایی خوبم على با اهل خانواده سلام می‌رسانم و خدمت دایی خوبم جمشید سلام عرض می‌کنم با اهل خانواده، خدمت دایی خوبم اردشیر دعا و سلام می‌رسانم. امیدوارم که همگی خوب و خوش باشید.

خدمت برادر عزیز و مهربانم «فیض الله» دعا و سلام می‌رسانم و امیدوارم که حالتان خوب باشد. برادران کوچکم فتح اله را از راه دور دیده می‌بوسم و امیدوارم که حال شما خوب باشد. خدمت مادر مهربانم سلام می‌رسانم و خدمت خواهران مهربان سلاممی‌ از راه دور دیده بوسم. خدمت عمه‌ی خودم سلام می‌رسانم و امیدوارم حال شما خوب باشد؛ و شما اهل آبادی از کوچک تا بزرگ سلام می‌رسانم و امیدوارم حال همگی خوب باشد.

پدرجان و مادرجان در روز ۱۸ تقسیم شدیم و به خط رفتیم و من در تنگه‌ چذابه خدمت می‌کنم و جایمان خیلی خوب است. خیال نکنید خط سخت است. خط خیلی راحت‌تر از پادگان است. خط فعلا ساکت است، مگر موقع حمله. هیچ‌وقت خود را ناراحت نکنید. جایمان خیلی خوب است و با یکی از بچه‌های علی‌آباد پیش هم هستیم. اسم او عزت الله فرجی، برادرزن ابراهیم سرلک است. من آدرس بچه‌ها را ندارم. موقعی که نامه نوشتی آدرس بچه‌ها را داخل نامه بنویسید. این نامه را در ساعت ۲ بعد از ظهر در بیستم آذر سال ۱۳۶۵ نوشته‌ام و خواننده‌ی نامه را سلام می‌رسانم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار