کشف بالن آتش‌زای آمریکایی در زمین‌های کشاورزی سوریه

یک مرکز پخش رادیویی سوری از سقوط بالن‌آتش‌زای آمریکایی در زمین‌های کشاورزی جنوب سوریه خبر داد.
کد خبر: ۳۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱ - 01June 2020

کشف بالن آتش‌زای آمریکایی در زمین‌های کشاورزی سوریهبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، مرکز پخش رادیویی «شام اف ام»، امروز (دوشنبه)، گزارش داد که بالن آتش‌زای آمریکایی در زمین‌های کشاورزی استان «السویداء» (جنوب سوریه) سقوط کرده است.

شام اف ام در این‌خصوص گزارش داد که این بالن آتش‌زا میان روستا‌های «سهوه بلاطه» و «رساس» در استان السویداء سقوط کرده است.

این شبکه رادیویی همچنین گفت که این بالن ساختِ آمریکا با گاز پر شده است و برای ایجاد حریق از آن استفاده می‌شود.

شام اف ام در ادامه به نقل از گزارش مرکز پلیس استان السویداء گزارش داد که بر روی بالن یادشده نوشته شده است که در معرض اشعه خورشید یا در نزدیکی خطوط برق قرار نگیرد.

پیشتر، وبگاه خبری شبکه «اسکای‌نیوز» به نقل از روزنامه آمریکایی «اینترنشنال بیزنس تایمز» در ارتباط با آتش‌سوزی اراضی کشاورزی سوریه گزارش داده بود که از بین بردن این محصولات طبق دستوراتی صورت گرفته که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با آن موافقت کرده است.

منابع سوری نیز پیشتر از آتش‌سوزی چندصد هکتار از زمین‌های کشاورزی سوریه خبر داده بودند؛ این منابع در این‌خصوص گفتند که مجموع زمین‌هایی که تنها در تاریخ هفدم ماه مِی در استان‌های حلب (غرب سوریه)، استان الرقه (شمال سوریه) و الحسکه (شمال شوریه) آتش گرفته است، به ۳۰۰ هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها