رئیس قوه قضائیه:

دولت تروریست آمریکا باید محاکمه شود/ اجرا نکردن عدالت موجب بروز فقر می‌شود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رفتار پلیس آمریکا با یک شهروند این کشور خوی وحشی‌گری آمریکا را به جهانیان نشان داد، گفت: دولت تروریست آمریکا به‌دلیل نقض حقوق اولیه انسان‌ها باید محاکمه شود.
کد خبر: ۳۹۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ - 02June 2020

دولت تروریست آمریکا باید محاکمه شود/ اجرا نکردن عدالت موجب بروز فقر می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه صبح امروز در رزمایش برکت امام خمینی (ره) با گرامیداشتن یاد و خاطره شهدا درباره کمک مومنا‌نه‌ای که در کشور پس از شیوع  کرونا آغاز شده است، اظهار داشت: از امیرالمومنین (ع) سوال شد که «عدل» بهتر است یا «جود» و «احسان» که حضرت علی (ع) فرمودند عدل آن چیزی است که هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد، اما جود و بخشش به معنای گذشتن از حق خود و واگذار کردن به دیگران است. جامعه اسلامی مبتنی بر رعایت عدالت است و امام راحل نیز همواره اجرای عدالت را یکی از اهداف انقلاب بیان می‌کردند. ما در کشور عدل، جود و بخشش را در کنار هم جلو می‌بریم؛ موضوعی که در کمک مومنانه نیز شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: عدالت وسیع‌ترین مقوله‌ای است که شامل همه حوزه‌ها می‌شود و ما معتقدیم جامعه باید مبتنی بر عدل باشد. جامعه‌ای که بر اساس عقلانیت تشکیل شود، جلوی بسیاری از مشکلات را خواهد گرفت و تلاش‌هایی در این‌خصوص صورت گرفته است، اما باید به موضوعاتی نظیر فقر توجه شود؛ چراکه اجرا نکردن عدالت موجب بروز فقر می‌شود. زیبنده نیست در جامعه اسلامی شاهد بروز فقر باشیم و امروزه وظیفه همه نهاد‌ها این است که با تلاش خود جلوی فقر را بگیرند.

رئیس قوه قضائیه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر فقرزدایی تأکید بسیاری دارند و این سیره همان سیره حضرت علی (ع) است. باید از آمار فقرا کاسته شود. سیره امام حسین (ع) نیز سیره‌ای مبتنی بر کمک به فقرا بود و حتی آثار کمک به فقرا روی بدن امام حسین (ع) مانده بود و وضعیت طوری بود که همه فقرا آدرس خانه امام علی (ع) را از یکدیگر می‌گرفتند؛ لذا توجه به دیگران جزو اصول اصلی ائمه (ع) بوده است و این رویکرد امروز نیز باید ادامه داشته باشد.

رئیسی اظهار داشت: جود، سخاوت و کمک مومنانه که مردم با رهنمود رهبری انجام دادند، حرکتی ماندگار در تاریخ کشور است و باید ثبت شود که بسیج عمومی در کشور چگونه شکل گرفت. امروز این کمک مومنانه که در جای جای کشور با هدایت رهبری آغاز شده است، بخشی از آمار فقرا را کم کرد و این موضوع باید در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ع) که این نظام اسلامی را تشکیل دادند، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بیش از چهار میلیون بسته معیشتی را به فقرا می‌دهد، اما همه شاهدیم که در آمریکا چه رفتاری با ضعیفان و فقرا صورت می‌گیرد. حرکت پلیس آمریکا با یک شهروند سیاه‌پوست را همه دیدیم و این حرکت نشان از آمریکای بی‌نقاب دارد. وقتی آمریکایی‌ها با مردم خودشان آن‌طور رفتار می‌کنند، با مردم سایر کشور‌ها چه خواهند کرد. امروز همه دیدند که شخصیت آمریکا چگونه است و حالا به این نکته پی می‌بریم که تأکید رهبری و امام (ره) بر مقابله و ستیز با آمریکا چه بوده است؛ بنابراین ستیز با مستکبران و فقرزدایی از مبانی اصلی انقلاب بوده است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خدمت به مردم در سایر کشور‌ها نیز صورت می‌گیرد، اما آن‌ها در خدمت به مردم نیز به‌دنبال منفعت خود هستند. خدمتی که مد نظر امام خمینی (ره) بود، خدمتی برای خدا و بی‌منت بود که تنها دغدغه آن رفع مشکلات مردم و رفع نیاز مستمندان است. آن چیزی که امروز در عالم انجام می‌شود، خدمت برای جذب منافع بیشتر و تحکیم موقعیت است، اما خدمت و کمک مومنانه که در کشور انجام می‌شود، فقط برای خداست که این موضوع موجب دلگرمی مردم می‌شود.

رئیسی بیان کرد: امروز آمریکا به‌عنوان یک متهم باید در مجامع بین‌المللی محاکمه شود که با چه دلیل و منطقی حقوق اولیه مردم را زیر پا می‌گذارد. امروز نژادپرستی در این کشور نظام‌مند شده و حرکت پلیس آمریکا با یک شهروند، خوی دولت تروریست آمریکا را برای جهانیان نمایان کرده است.

وی با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کشور گفت: این ستاد در حوزه فقرزدایی اقدامات خوبی را انجام داده است و علاوه بر این، اشتغال‌زایی و آبادانی شهر‌ها نیز بخشی از کار این ستاد است. این اقدامات مورد توجه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم خواهد بود و اقدامی که در ایران در مبارزه با کرونا انجام شد، ستودنی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کشور ما در موضوع کرونا موفق عمل کرده است، عنوان کرد: اولین علت موفقیت ما در این مبارزه نقش هدایت‌های رهبری در فعال کردن همه ظرفیت‌های کشور بود و آرامش دادن به مردم نقش مهمی در این موفقیت داشت؛ البته مشارکت مردم و اقدامات رسانه ملی و استفاده از کارشناسان بهداشتی نقش مهم دیگری در کنترل کرونا داشت. امیدواریم در مسائل پساکرونا نیز با همدلی و آهنگ واحد در کشور کار را دنبال کنیم.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار