نماینده پارلمان اردن:

ولیعهد عربستان به‌دنبال دست‌اندازی بر مقدسات فلسطین است

«طارق خوری» گفت که ولیعهد عربستان به‌دنبال دست‌اندازی بر مقدسات در فلسطین است.
کد خبر: ۳۹۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 02June 2020

ولیعهد عربستان به‌دنبال دست‌اندازی بر مقدسات فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «طارق خوری» نماینده پارلمان اردن در گفت‌وگو با المیادین در واکنش به خبر مذاکرات محرمانه عربستان و رژیم صهیونیستی در خصوص حرم قدسی اظهار داشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان می‌کوشد بر مقدسات در فلسطین دست‌اندازی کند.

وی افزود: قدس اشغالی سرزمین فلسطینی‌ها است و نقش اردن در این خصوص بسیار قدرتمند به‌شمار می‌رود.

نماینده پارلمان اردن خاطرنشان کرد: قیمومیت اردن بر حرم قدسی، یک مسئله تاریخی به‌شمار می‌رود و دست کشیدن از آن به نفع عربستان یا ترکیه بسیار سخت خواهد بود.

خوری ادامه داشت: از زمانیکه اردن با معامله قرن مخالفت کرده فشار‌هایی بر این کشور اعمال می‌شود، اما ملت اردن با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف است.

وی با اشاره به اینکه مقدسات در فلسطین قابل خرید و فروش در برابر پول نیست، تصریح کرد: فشار‌ها بر اردن در خصوص قیمومیت بر مقدسات در فلسطین، کمتر از مسئله معامله قرن نیست. مفهوم سازش با دشمن صهیونیستی از بین رفته است چرا که مذاکرات بی نتیجه بوده و دشمن جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد.

روز گذشته یک روزنامه صهیونیستی از مذاکرات محرمانه میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی خبر داد؛ روزنامه اسرائیل‌الیوم گزارش داد که مذاکرات محرمانه‌ای میان رژیم صهیونیستی و عربستان تحت نظارت آمریکا صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: مذاکرات مذکور با هدف فراهم کردن زمینه برای حضور عربستان در حرم قدسی در برابر ترکیه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها