بیانیه اداره کل حفظ آثار مازندران به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد؛

رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) اعتلای نظام جمهوری اسلامی را رقم زد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ - 02June 2020

رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) اعتلای نظام جمهوری اسلامی را رقم زدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: 14 و 15 خرداد به عنوان دو تاریخ مهم در حافظه انقلاب اسلامی ایران جای گرفته و بدین سبب حائز اهمیت بوده و از جایگاه و عظمت وافری برخوردار است.

قیام خونین مردم ایران در 15 خرداد سال 42 که برگرفته از قیام عاشورا است آغاز نهضت بزرگ بیداری اسلامی را در پی داشت و اینگونه بود که نمایشی از قیام ملت ظلم‌ستیز در برابر استکبار جهانی در تاریخ به ثبت رسید.

در این روز تاریخی و بزرگ که یادمان شهدای 15 خرداد است، نقش و حضور علماء و مردم دینی برای دفاع از حق کاملا مشهود بوده و شکل‌گیری جریان آزادی‌خواهی و مقاومت از دستاوردهای آن به شمار می‌آید.

15 خرداد 42 به عنوان یک حرکت اسلامی، ارزشی ترسیمگر ایستادگی و مقاومت مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در مقابل ظالمان زر و زور و طاغوتیان زمان است و می‌توان از آن به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی یاد کرد.

نقش امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب در ایجاد نهضت عظیم انقلابی و تقویت پیوند مردم و روحانیت حائز اهمیت بوده و به عینه می‌توان گفت که رهبری این مبارز دینی اعتلای نظام جمهوری اسلامی را رقم زد.

امام خمینی با اندیشه‌های الهی و رهبری‌های حکیمانه خود به عنوان یک چهره دگرگون‌ساز و تحول‌برانگیز در جهان مطرح شد و بیرق سرافرازی انقلاب اسلامی که در مسیر روشن الهی به اهتزاز درآمده است با دستان پرتوان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به حضرت ولی عصر(عج) تقدیم خواهد شد.

اینک با گذشت 57 سال از واقعه خونین تاریخی 15 خرداد و 31 سال از فقدان جانکاه آن امام عظیم‌الشأن در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس اعلام می‌داریم ایستادگی مقتدرانه ایران اسلامی به مدد ایثار و جانفشانی مجاهدان و دلاورانی است که در تاریخ این کشور با گام‌های محکم و اراده‌ای پولادین و اعتقادی راسخ و ایمانی وصف‌ناپذیر گام برداشتند و بیانیه گام دوم انقلاب در راستای اهداف دینی و اسلامی به تحقق خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار