بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد؛

امام خمینی (ره) ندای حق‌طلبی را در جهان طنین‌انداز کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: امام راحل (ره) با رهبری‌های پیامبرگونه خویش، بساط ابوسفیان‌های زمان را برچید و ندای حق‌طلبی را در جهان طنین‌انداز کرد.
کد خبر: ۳۹۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ - 02June 2020

امام خمینی (ره) ندای حق‌طلبی را در جهان طنین‌انداز کردبه گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، به‌مناسبت سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و سی و یکمین سال رهبری امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی)، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاریخ معاصر ایران یادآور رویداد‌هایی است که مسیر کشور، منطقه و حتی جهان را با تغییر و تحول مواجه نموده است. این‌روز‌ها با نام بزرگ‌مردی گره خورده که بر بسیاری از معادلات منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار بود. ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز حرکت نهضت اسلامی مردم ایران است که در نهایت تبدیل به حرکت عظیم انقلاب اسلامی شد و طومار رژیم پهلوی را درهم پیچید. این روز سرنوشت‌ساز مبدأ حرکت عظیم ملت بزرگ ایران شد تا ایران و منطقه راهبردی غرب آسیا و جهان اسلام را متأثر سازد.

۱۴ خرداد، یادآور رحلت جان‌سوز معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که در حرکتی عظیم و هوشمندانه در ادامه حکومت نبوی و علوی پس از ۱۴ قرن، نظام جمهوری اسلامی را بنیان گذارد و اسلام ناب محمدی (ص) را پس از ۱۴ قرن احیا نمود.

امام راحل (ره) با رهبری‌های پیامبرگونه خویش، بساط ابوسفیان‌های زمان را برچید و ندای حق‌طلبی را در جهان طنین‌انداز کرد؛ اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از رحلت جان‌سوز امام (رحمه‌الله علیه)، مجلس خبرگان رهبری سکان زعامت امت اسلامی را به دست خلف صالح امام سپرد تا راه امام تداوم یابد و اندیشه‌های نورانی آن رهبر کبیر به منصه ظهور رسد. در طول زعامت رهبر عظیم‌الشان انقلاب، نظام مقدس اسلامی با رهبری‌های داهیانه و حکیمانه معظم‌له، فراز و نشیب‌های بسیاری را با پشت سر گذاشته و مسیر بالندگی و پیشرفت را طی نموده است؛ به‌گونه‌ای که امروز جمهوری اسلامی ایران علاوه بر دستیابی به توان بازدارنگی کامل، به سطح تعیین‌کنندگی در منطقه رسیده و از اقتدار و عزت بی‌نظیر در منطقه غرب آسیا برخوردار شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای راه انقلاب، همواره آمادگی دارد تا تحت رهبر‌های داهیانه خلف صالح بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و در سالروز رحلت امام راحل (ره)، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند ایشان، آمادگی خود برای جان‌فشانی در راه اسلام، انقلاب و ایران عزیز اسلامی را اعلام می‌دارد.»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار