مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

پشتیانی ملت ایران و توانمندی نیرو‌های مسلح باعث پیروزی در دوران دفاع مقدس شد

سرهنگ «احیامحمد امیری» گفت: در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر نیرو‌های مسلح، پشتیانی ملت نیز باعث پیروزی ما در آن دوران شد بنابراین تمام اقشار جامعه در پیروزی دفاع مقدس نقش داشتند.
کد خبر: ۳۹۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ - 02June 2020

پشتیانی ملت ایران و توانمندی نیرو‌های مسلح باعث پیروزی در دوران دفاع مقدس شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان شمالی با حضور سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «علی بیگ‌زاده» معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر نیرو‌های مسلح، پشتیانی ملت نیز باعث پیروزی ما در آن دوران شد بنابراین تمام اقشار جامعه از جمله دانش آموز، دانشجو، روحانیون و زنان در پیروزی دفاع مقدس نقش داشتند.

وی با اشاره به عملیات والفجر ۸ گفت: هنوز با گذشت این همه سال دشمن با یادآوری عملیات والفجر ۸ در تعجب است که چگونه این عملیات انجام شد چرا که نیرو‌های ما از رودخانه وحشی اروند که از جمله عمیق‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه‌های جهان است توانست عبور کند.

امیری ادامه داد: همه پیروزی‌هایی که در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم نشاندهنده توانمندی‌ها و توکل به خدا است.

وی سپس به تشریح دستورالعمل و برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و افزود: هدف از گرامیداشت هفته دفاع مقدس که امسال با چهلیمن سالگرد آن مصادف شده، تجلیل از ایثارگران، شهدا و خانواده معظم آنان و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های امروز و آینده است.

امیری با بیان اینکه هر جامعه‌ای از نیرو‌های موفق عبرت و الگو بگیرد قطعا در تمام عرصه‌ها موفق عمل می‌کند، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، جنگ با ما صرفا جنگ نظامی نبود بلکه دشمن با ما جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، روانی، اجتماعی و... راه انداخته بود بنابراین اگر از آن دوران و اقداماتی که انجام شد الگو بگیریم، قطعا در اداره کشور موفق عمل خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: امسال برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس از سوم خرداد شروع و تا پایان اسفندماه به طول می‌انجامد که دستورالعمل آن بومی سازی و به همه دستگاه‌های استان ارسال و جلساتی دراین خصوص برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایطی که به وجود آمده، بهره‌گیری از فضای مجازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا تمامی دستگاه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

امیری عنوان کرد: از جمله برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بازسازی و تشریح عملیات‌های دوران دفاع مقدس که در طول سال مطابق با زمانی که آن عملیات انجام شده، این اقدام صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی در سال ۹۹ گفت: از دستگاه‌های خدماتی استان که برق، گاز، تلفن و آب مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را تامین کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار