معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی:

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی از ضروریات است

«علی بیگ‌زاده» گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از ضروریات است چرا که قرار است در این مرکز فرهنگی افتخارات و رشادت‌های ایثارگران و سه هزار شهید خراسان شمالی به نمایش گذاشته شود.
کد خبر: ۳۹۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ - 02June 2020

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی از ضروریات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی، «علی بیگ‌زاده» معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: در تاریخ ایران اسلامی یک دوران دفاع مقدس یک تاریخ با ارزش است و همه در تاریخ می‌درخشد.

وی بیان داشت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یک جنگ به ما توسط رژیم صدام تحمیل شد این جنگ با خیلی از جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است تفاوت داشت؛ وقتی تاریخ جنگ‌ها در دنیا مطالعه می‌کنیم بیشتر جنگ‌ها شرق و غرب مقابل هم بودند، اما در جنگ تحمیلی هشت ساله غرب و شرق یک طرف بود و ایران اسلامی در یک طرف.

بیگ زاده عنوان کرد: در ۵۰۰ سال گذشته هر جنگی که ایران با کشور‌های دیگر داشت، بخشی از خاکمان را به کشور غاصب دادیم، تنها جنگی که یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران به کشور متغاصب داده نشده جنگ بین عراق و ایران بود.

معاون مدیریت و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: ما باید فرهنگ دفاع مقدس را گرامی بداریم و به نسل جوانمان منتقل کنیم به این خاطر که گوشه گوشه این فرهنگ پر از رشادت، بزرگی، منش و ولایت مداری است و در رزمایش مواسات که در پی شیوع ویروس کرونا صورت گرفت فرهنگ دفاع مقدس دوباره یادآوری شد.

وی با اشاره به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ساخت هر چه سریع‌تر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از ضروریات است بنابراین تمامی دستگاه اجرایی موظف هستند که در ساخت آن کمک کنند چرا که قرار است در این مرکز فرهنگی افتخارات و رشادت‌های ایثارگران و سه هزار شهید خراسان شمالی به نمایش گذاشته شود.

بیگ زاده بیان کرد: مستندسازی نقش ادارات در دوران دفاع مقدس با پشتیبانی اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و استانداری در قالب دیداری، شنیداری و نوشتاری در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد و مدیریت بازرسی استانداری خراسان شمالی نیز عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دستور کار خود قرار دهد و عملکرد مدیران را در جلسات ارائه کنند تا از جلسات برتر تجلیل به عمل آید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها