مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

حوز‌های علمیه جهانی سازی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را دنبال کنند

آیت‌الله «علیرضا اعرافی» گفت: حوزه‌های علمیه رسالت مهمی برعهده دارند و باید گفتمان‌سازی، جهانی‌سازی و تمدن‌سازی را در راستای اندیشه امام خمینی (ره) و در امتداد قیام ۱۵ خرداد معرفی کنند.
کد خبر: ۳۹۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 02June 2020

حوز‌های علمیه جهانی سازی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را دنبال کنندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جلسه شورای معاونان حوزه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: حوزویان در واکاوی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) رسالت مهمی را بر عهده دارند.

وی افزود: اجرایی سازی طرح جامع برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امامین انقلاب در حوزه‌های علمیه و همچنین تهیه و سامان‌دهی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی، تبلیغی و بین‌المللی متناسب با آن طرح موضوعی مهم و ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به خصوصیات امام خمینی (ره) بیان کرد: ابعاد اخلاقی و فضایل روحی و معنوی، هوش و فراست سیاسی و مدیریت تاریخی امام راحل از این شخصیت جامع‌الاطراف و جامع‌الاضلاع، شخصیتی کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر ساخته است.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه ۱۵ خردادماه در انقلاب اسلامی عنوان کرد: این حادثه نقطه عطفی در تاریخ حوزه‌های علمیه در مسیر انقلاب‌سازی، تاریخ‌سازی و تمدن‌سازی است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: باید در دبیرخانه یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه، نهضت و شخصیت امام خمینی (ره) به عنوان درخشان‌ترین فصل در تاریخ حوزه‌های علمیه برجسته و تبیین، تشریح و مستند شود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه رسالت مهمی برعهده دارند و باید گفتمان‌سازی، جهانی‌سازی و تمدن‌سازی را در راستای اندیشه امام خمینی (ره) و در امتداد قیام ۱۵ خرداد معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت علمی امام خمینی (ره) در قله حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: امام راحل ابعادی چندضلعی در فقه، فلسفه و عرفان دارند که عمده صاحب‌نظری خود را در سنین جوانی به دست آوردند که حکایت از عمق و وسعت علمی و معرفتی ایشان دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار