تصمیم فلسطین برای مراجعه به سازمان ملل برای مقابله با اشغال کرانه باختری

مقامات فلسطینی تلاش‌های دیپلماتیک خود در سطح بین المللی را برای ممانعت از اجرای طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی افزایش دادند.
کد خبر: ۳۹۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ - 02June 2020

تصمیم فلسطین برای مراجعه به سازمان ملل برای مقابله با اشغال کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه با «نیلز انین» وزیر مشاور در امور خارجه آلمان تلفنی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق و تسط بر اراضی کرانه باختری گفت‌وگو کرد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اشتیه در بیانیه‌ای پس از این گفت‌‌وگو تاکید کرد: «اگر اسرائیل نخواهد از طرح الحاق کرانه باختری انصراف دهد، رهبری فلسطین همچنان بر موضع خود در لغو همه توافقات با اسرائیل و آمریکا ایستاده است».

وی تاکید کرد: «هرگز به اسرائیل اجازه ادامه تجاوز و آزار به فلسطینی‌ها و تلاش برای کشاندن ما به میدان خشونت داده نمی‌شود».

از سوی دیگر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم تاکید کرد که تشکیلات خودگردان احتمالا به مجمع عمومی سازمان ملل مراجعه کند تا قطعنامه‌ای علیه طرح الحاق اراضی فلسطینی صادر کند.

المالکی به رادیو دولتی فلسطین گفت که اقدام فلسطین در راستای تاکید بر خطر طرح الحاق و مخالفت جامعه بین المللی با آن است که از جمله پیامدهای آن انزوای اسرائیل و دولت آمریکاست.

وی افزود: «رهبری فلسطین درصدد است از طریق جمع مواضع، اظهارات و واکنش‌های بین المللی به طرح الحاق بیش‌ترین فشار را بر اسرائیل برای ممانعت از اجرای این طرح ایجاد کند تا اسرائیل و آمریکا به پایبندی به قوانین بین المللی و عدم نقض آن ملزم شوند».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار