مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

آثار و نتایج دفاع مقدس در زندگی ملت ایران جاری است

سرهنگ امیرعباس آسمند گفت: حرکت‌های جهادی ملت ایران در بحران‌های مختلف نشان داد که دفاع مقدس همچنان در جامعه ما جاری است.
کد خبر: ۳۹۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 02June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای پیشکسوتان دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست دفاع مقدس را گنجینه‌ای غنی از همه سجایای اخلاقی و اجتماعی و سبک زندگی رزمندگان دانست و اظهار داشت: باید از این فرهنگ غنی در ابعاد مختلف زندگی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی نیست که فراموش شود و باید ارزش‌های آن دوران گرامی داشته شود، افزود: حرکت‌های جهادی ملت ایران در بحران‌های مختلف نشان داد که دفاع مقدس همچنان در جامعه ما جاری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه امسال در چهلمین سالروز دفاع مقدس قرار داریم، عنوان کرد: به همین مناسبت کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و بازه زمانی اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس نیز از سوم خرداد تا پایان سال اعلام شده است.

آسمند با بیان اینکه در سال 98 برنامه‌های خوبی بر اساس اهداف سازمانی اجرا کردیم، گفت: برای پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با پیگیری‌های لازم توانستیم اعتبارات خوبی را در قالب استان‌های فاقد مرکز فرهنگی به صورت مشترک با استان چهارمحال و بختیاری جذب کنیم.

وی با اشاره به وجود 21 یادمان شهید گمنام در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: از این تعداد، بارگاه 15 یادمان به اتمام رسیده، چهار مورد بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و کار احداث دو یادمان امسال شروع شد که هم‌اکنون بالای 60 درصد پیشرفت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تولید و چاپ کتاب را از دیگر برنامه‌های سالانه این اداره‌کل عنوان و بیان کرد: امسال چاپ و تولید 50 عنوان کتاب مکتوب و 10 کتاب صوتی هدف‌گذاری شده است.

آسمند تدوین تاریخ شفاهی فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار