مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

حاکمیت اندیشه دفاعی امام خمینی (ره)، باعث گسترش جبهه مقاومت شد

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: به برکت اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) امروز جبهه مقاومت در جغرافیای جهان اسلام فراگیر شده و تغییر موازنه قدرت در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه پیروزی جهان اسلام را به همراه داشته است.
کد خبر: ۳۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳ - 03June 2020

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: در اندیشه والای امام خمینی (ره) که در عصر حاضر مفسر اسلام ناب محمدی (ص) بودند همه ابعاد و اجزا و بخش‌های به هم پیوسته دین مبین اسلام، مبتنی بر مکتب تشیع و امامت ائمه معصومین تحت عنوان منظومه اسلام ناب محمدی (ص) که در بیان ایشان، اسلام آمریکایی در مقابل آن مطرح بود بیان شد و در خلال سال‌های متمادی عمر با برکت خود، اسلام ناب محمدی تبیین و ترسیم شد و بخش‌های عمده‌ای از اسلام با محوریت ایشان و با مجاهدت همه جانبه امت اسلامی پیاده‌سازی شد.

وی در ادامه به تبیین جهاد در اندیشه امام خمینی (ره) پرداخت و افزود: دفاع و جهاد برگرفته از تعالیم اولیای دین، سیره رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین است. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با برداشتی روشن و شگرف از متن دین و فرامین الهی و تطبیق این فرامین با سیره اولیای دین و پیاده‌سازی این منطق بر اساس وضعیت امروز جهان توانستند در واقع باری دیگر در عصر حاضر، مفسر و معلم اسلام ناب محمدی باشند و همه آموزه‌های دین را به عنوان یک مدل رهایی‌بخش و مبتنی بر نیازهای امروز جامعه اسلامی و بلکه بشریت ارائه کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در مبارزات انقلاب شکوهمند اسلامی فرمودند «نهضت ما حسینی است.» در واقع الگوی عملی و فکری امام راحل حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) بود. حرکت حسینی، یک حرکت انقلابی و جهادی بود که عدم کرنش و تمکین در برابر زورگویان و مستکبرین عالم را به همراه داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: ما به عنوان یک شیعه و رهرو اولیای دین به ویژه سید و سالار شهیدان، با تمام وجود با گفته‌های امام راحل مأنوس هستیم و مبانی اندیشه امام خمینی (ره) را که مبتنی بر سیره اولیای دین است مؤمنانه پذیرفتیم و حاضر بوده، هستیم و خواهیم بود که برای تحقق این اندیشه و گفتمان جان خود را در طبق اخلاص بگذاریم و تقدیم کنیم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: امام خمینی (ره) به دفاع همه جانبه در برابر تهاجم همه جانبه اعتقاد راسخ داشتند. در منظر ایشان، دو جبهه‌ ترسیم شده بود که یک جبهه پرچم کفر در دست داشت و برای مبارزه با اسلام ناب سینه سپر کرده بود و یک جبهه هم جبهه اسلام بود که کلمه لا اله الا الله را بر سر دست گرفته و به نمایندگی از تمامی اسلام در برابر تمامی کفر ایستاده بود.

وی تأکید کرد: مبنای اندیشه امام خمینی (ره) در دفاع همه جانبه، مصاف تمامی حق در برابر تمامی باطل است. جوانب این دفاع، همه ابعاد زندگی جامعه اسلامی را در برگرفته است. ایشان به طور روشن و شفاف این جبهه را شناخته و خود را به عنوان یک سرباز در خدمت آرمان‌های بزرگ الهی قرار داده بودند. امام خمینی (ره) اهل رفاه‌طلبی، ترس و کوتاه آمدن در برابر ظالمین نبودند و در این مسیر از هر حادثه‌ای استقبال می‌کردند.

این مسئول در ادامه به تأثیر اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) بر نهضت‌های آزادیخواهانه جهان اسلام اشاره کرد و افزود: به برکت اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) امروز جبهه مقاومت در جغرافیای جهان اسلام فراگیر شده است. اگر موازنه قدرت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه تغییر کرده به برکت اندیشه‌های دفاعی امام خمینی (ره) است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) سازش با ستمگران و ظالمان را ممنوع می‌دانستند، تصریح کرد: امت اسلام به عنوان فرزندان انقلابی امام راحل در گوشه‌گوشه جهان تربیت شدند و امروز به میدان آمدند و خواب راحت مستکبرین عالم را برآشفتند.

یوسفعلی‌زاده افزود: علیرغم تکنولوژی‌های جهنمی نظامی دشمنان انقلاب اسلامی، فرزندان انقلابی امام خمینی (ره) پیروز میدان هستند. امروز در استمرار اندیشه دفاعی امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب که شاگرد خلف و صالح امام خمینی (ره) هستند همان مدل فرماندهی و مدیریت را با قدرت دنبال می‌کنند.

وی در پایان گفت: امروز بعد از گذشت 31 سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به برکت رهبری‌های خردمندانه و فرماندهی داهیانه و شجاعانه و مدبرانه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای، راه امام خمینی (ره)، آرمان و اندیشه‌های ایشان در بستر جامعه اسلامی و در اقصی نقاط کشورهای اسلامی جریان پیدا کرده و موفقیت‌های چشمگیری را برای جبهه حق رقم زده و شکست و ناکامی را برای آمریکای جنایتکار و ایادی منطقه‌ای و اذناب آن به همراه داشته است. این حقیقت بیانگر آن است که اندیشه دفاعی امام خمینی (ره) پیروزی‌آفرین است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار