العربی الجدید:

وزیر دارایی عراق به زودی به تهران سفر خواهد کرد

یک روزنامه چاپ لندن با اشاره به سفر قریب‌الوقوع وزیر دارایی عراق به تهران، گزارش داد که این سفر، یک پیام اطمینان‌بخش به ایران است.
کد خبر: ۳۹۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ - 03June 2020

وزیر دارایی عراق به زودی به تهران سفر خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه «العربی الجدید» -چاپ لندن- خبر داد که «علی عبد الأمیر علاوی» وزیر دارایی عراق طی روزهای آتی به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، علاوی در صدر یک هیئت بلندپایه عراقی «برای بررسی مسائل مشترک بین طرفین به ایران سفر خواهد کرد. کما اینکه گفته می‌شود این سفر با سفر وی با عربستان سعودی در ارتباط است».

علاوی هفته گذشته به عربستان و کویت سفر و با مسئولان این کشور دیدار و رایزنی کرد. وی پس از بازگشت از این سفر، بلافاصله با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار کرد.

یک مسئول بلندپایه عراق به العربی الجدید گفت که طرفین ایرانی و عراقی در جریان این دیدار، چندین پرونده از جمله واردات گاز و برق عراق از ایران، تحریمهای واشنگتن علیه تهران و گذرگاه‌های مرزی تجاری بین دو کشور را بررسی کردند.

این منبع با اشاره به اینکه مسجدی از علاوی خواست که به تهران سفر کند، تأکید کرد، وزیر عراقی این دعوت را پذیرفته ولی هنوز مشخص نیست که چه زمانی این سفر صورت خواهد گرفت.

وی خبر داد، در جریان سفر علاوی، طرفین ایرانی و عراقی، مسئله بازگشایی مرزهای دو کشور، امکان گسترش همکاری تجاری را بررسی خواهند کرد.

«حسین عرب» نماینده پارلمان عراق درباره این سفر گفت که هدف از سفر مذکور، تنظیم روابط عراق با کشورهای همسایه در سایه بحران مالی است.

عرب تأکید کرد که این سفر نیز مانند سفر علاوی به کویت عربستان، پروتوکولی است و برای روابط مالی و تبادل تجاری بین دو کشور است.

«رعد الدهلکی» یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق اما گفت که ماهیت این سفر «سیاسی بوده و به منزله پیام اطمینان‌بخش به طرف ایرانی است».

روابط ایران و عراق طی سالهای اخیر شاهد رشد قابل توجهی بوده است؛ زیرا دو کشور معاهدات همکاری اقتصادی زیادی به ویژه در زمینه انرژی و نفت امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار