انتقاد کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از نژادپرستی ساختاری در آمریکا

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پی قتل «جورج فلوید» به دست یک مأمور پلیس آمریکایی، از نژادپرستی ساختاری در آمریکا انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۹۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹ - 03June 2020

انتقاد کمیسر حقوق بشر سازمان ملل از نژادپرستی ساختاری در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و رئیس‌جمهور سابق کشور شیلی، امروز چهارشنبه، از نژادپرستی ساختاری در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

انتقاد باچله از نژادپرستی در آمریکا در حالی مطرح شده است که اعتراضات در آمریکا به قتل «جورج فلوید» همچنان ادامه دارند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باچله همچنین از مقامات آمریکایی خواسته تا متعهد شوند خبرنگاران در این کشور کار خود را بدون هیچ حمله یا سرکوبی در اعتراضات علیه قتل جورج فلوید انجام می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، چندین خبرنگار از کشور‌های مختلف در آمریکا در حالی که اخبار مربوط به این اعتراضات را پوشش می‌دادند، توسط پلیس این کشور مورد حمله قرار گرفته‌اند.

همچنین اختلافاتی در دولت ترامپ بر سر نحوه سرکوب اعتراضات به وجود آمده است. «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا امروز با توسل به قانونی خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات در این کشور مخالفت کرد.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شد که ترامپ هفته جاری تصمیم گرفته بود، برای سرکوب اعتراضات در آمریکا که موجب ایجاد ویرانی‌ها در شهر‌های مختلف در سراسر این کشور شده، به ایالت‌ها نیرو‌های نظامی و گارد ملی اعزام کند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نیز در واکنش دوباره به اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا امروز (چهارشنبه) در پیام توئیتری از مقامات آمریکایی خواست که از خود خویشتن داری نشان دهند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «از دیدن خشونتها در خیابانهای کشور و شهر میزبان ما (سازمان ملل) بسیار دلگیر و دل شکسته‌ام. شکایات و گله‌ها باید شنیده شود اما باید مسالمت جویانه بیان شود و مقامات(آمریکایی) باید در پاسخ به اعتراضات خویشتن داری از خود نشان دهند.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها