وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کرد

وزیر دفاع سابق آمریکا اقدامات رئیس جمهور این کشور را تهدیدی علیه قانون اساسی آمریکا خواند و این مقام اجرایی را به تفرقه افکنی میان مردم آمریکا متهم کرد.
کد خبر: ۳۹۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ - 04June 2020

وزیر دفاع سابق آمریکا ترامپ را به تفرقه افکنی میان مردم متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با تشدید اعتراضات مردمی به قتل «جورج فلوید» در سرتاسر آمریکا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا اقدامات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در سرکوب معترضان به نژادپرستی را تهدیدی علیه قانون اساسی این کشور خواند و او را به خاطر نقض حقوق اساسی مردم این کشور محکوم کرد.

جیمز ماتیس همچنین مدعی شد که «ترامپ نخستین رئیس جمهور در دوران زندگی اوست که تلاشی برای متحدن کردن مردم آمریکا انجام نمی دهد و حتی تظاهری هم به این کار نمی کند».

وی در ادامه افزود: «در عوض او [ترامپ] ما را از هم متفرق می کند. ما سه سال متوالی شاهد این تلاش عامدانه هستیم. ما شاهد پیامدهای سه سال رهبری فاقد بلوغ و پختگی هستیم. ما بدون او می توانیم متحد شویم و قدرت نهفته در جامعه مدنی خود را بکار گیریم».

در مقابل، دونالد ترامپ نیز به اظهارات انتقادآمیز ماتیس واکنش نشان داد و با انتشار چندین پیام توئیتری «افتخار برکناری جیمز ماتیس» را تنها موردی دانست که در مورد آن احتمالاً با «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق داشت.

ترامپ همچنین در واکنش به این گفته انتقادآمیز جیمز ماتیس که دوران تصدی او را «رهبری نابالغانه» خوانده بود، مدعی شد که وی مدیریت و فرماندهی این وزیر دفاع سابق آمریکا را «زیاد دوست نداشت» و افزود که از «برکناری» ماتیس خوشحال شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار