ویژگی‌های بارز امام؛ سدی برابر مسیر خطرناک انحراف

با عروج ملکوتی امام خمینی (ره)، خط نفوذ و نفاق مسیر خطرناک انحراف در مشی و راه آن مرد بی‌نظیر را در پیش گرفت؛ اما ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) که نگذاشت این اتفاق بر اساس ترسیم معاندان رخ دهد، چه بود؟
کد خبر: ۳۹۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 04June 2020

ویژگی‌های بارز امام؛ سدی برابر مسیر خطرناک انحراف+ فیلمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با رحلت امام خمینی (ره)، نفس‌ها در سینه‌ها حبس شده بود، لحظات به‌کندی می‌گذشت، جمعیت با غم و اندوه رهسپار جماران بود تا جسم پاک امام را به‌سان نگینی در آغوش بگیرد.

جسم امام بین مردم عزادار بود؛ اما روح ملکوتی او در مجلس خبرگان، برای اداره آینده انقلاب هدایتگری می‌کرد.

مجلس خبرگان تصمیمی تاریخی گرفت. فرزند خلف امام، «سیدعلی خامنه‌ای» در واقع با هدایت خود امام، رهبر جامعه مسلمین شد. غدیر بار دیگر تکرار شد. دشمن دچار یأس و ناامیدی و قلوب مؤمنین سرشار از امید گشت.

روح امام آرام شده بود. وقتی جانشین امام با چشمانی اشک‌بار، این فراز از وصیت‌نامه سیاسی الهی آن مرد بزرگ را قرائت می‌کرد که با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار رهسپار آرامگاه ابدی خود می‌شوم، امتی با قلبی مالامال از غم و اندوه پیکر پاک او را به خاک می‌سپرد.

با عروج ملکوتی امام، خط نفوذ و نفاق مسیر خطرناک انحراف در مشی و راه آن مرد بی‌نظیر را در پیش گرفت؛ اما ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) که نگذاشت این اتفاق بر اساس ترسیم معاندان رخ دهد، چه بود؟

خدامحور بودند و «عبدالله»

حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدی‌شهر در گفت‌وگویی می‌گوید: یکی از ویژگی‌های امام راحل، اخلاص ایشان بود. امام خمینی (ره)، همه کارهایشان برای خدا صورت می‌گرفت و خدامحور بودند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌باره تعبیر زیبایی دارند که می‌فرمایند اگر بخواهیم امام خمینی (ره) را توصیف کنیم، ایشان «عبدالله» بودند.

امام جمعه مهدی‌شهر افزود: کار امام راحل برای خدا بود که توانستند معجزه بزرگ انقلاب اسلامی را پدید بیاورند. امام خمینی (ره) کسی بودند که در تمام لحظات زندگی‌شان، وجود محدود انسانی را به اقیانوس بیکران الهی متصل کردند و صاحب قدرتی الهی شدند.

بارانی بیان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۳۲ در نامه‌ای که به کتابخانه وزیری نوشتند، تابلوی راه خودشان را با این نکته آغاز می‌کنند که قیام ما برای خداست؛ این خدامحوری است که ایشان را به آن مقام والا می‌رساند. امام خمینی (ره) می‌فرمایند ما هم باید برای خدا قیام کنیم.

وی تصریح کرد: عبادات امام، ویژگی دوم این رهبر بزرگ است. امام خمینی (ره) از ابتدای زندگی تا زمان رحلتشان، برنامه منظمی برای نماز اول وقت، نماز شب، قرائت قرآن، انواع ادعیه و توسل به اهل‌بیت (ع) داشتند.

امام جمعه مهدی‌شهر ادامه داد: یکی از عرفای بزرگ مشهد می‌فرماید وقتی در زمان جوانی به قم رفتم، فردی را در حرم حضرت معصومه (س) مشاهده کردم که حال خوشی در عبادت و نماز داشت؛ مجذوب او شدم و او سید روح‌الله بود.

شجاعتی داشتند مثال‌زدنی

بارانی بیان کرد: ویژگی دیگر امام خمینی (ره)، شجاعت ایشان بود. وقتی امام را در سال ۴۳ از زندان آزاد کردند، ایشان در مسجد اعظم قم فرمودند که والله من نترسیدم و وقتی امام را در سال ۱۳۴۲ بازداشت کردند، مأموران شهرداری از بازداشت او هراس داشتند و امام فرمود نترسید؛ من هستم!

وی گفت: هیچ لحظه‌ای ترس در وجود امام وجود نداشت. شهید مطهری وقتی به پاریس رفتند، زمان برگشت گفتند من چند آمنه در امام دیدم. ایشان به خدا و مردم ایمان داشتند و ترس در وجود امام دیده نمی‌شد.

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: ویژگی دیگر امام خمینی (ره)، توکل بود. اگر توکل به خدا در انسان عینیت پیدا کند، خداوند به او نصرت می‌بخشد. خداوند متعال امام را یاری کردند؛ چون در همه لحظات زندگی و انقلاب اسلامی خودشان را به خدا سپرده بودند.

اقیانوسی آرام به عمق وجود امام

بارانی ادامه داد: ویژگی دیگر امام بر اساس تعبیری که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، این بود که سخت‌ترین حوادث در اقیانوس وجود امام تأثیری ایجاد نمی‌کرد و ایشان، خود را به خدا سپرده بودند و جز خدا چیزی دیگری در زندگی برایشان اهمیت نداشت.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر امام خمینی (ره)، آرامش ایشان بود. یک مسیحی وقتی در جماران با امام ملاقات کرد، گفت که امام طوفانی بود که در اوج آن، آرامش را در چهره‌اش مشاهده کردم. او می‌گفت امام خمینی (ره)، مسیح معاصر زمان ماست.

امام جمعه مهدی‌شهر اضافه کرد: ویژگی دیگر امام، تکلیف‌مداری و تکلیف‌گرایی ایشان بود. او هر وقت که هر چیزی را که احساس تکلیف کرد، بدون واسطه انجام داد و می‌فرمود غیر از خداوند متعال، کسی دیگر را مدنظر قرار ندادم. امام به تکلیف خود به‌خوبی عمل کردند.

بارانی اضافه کرد: ویژگی دیگر زندگی امام، رعایت ساده زیستی در تمام شئون بود. امام خمینی (ره) تا آخرین لحظات عمر خود اجازه ندادند تا جماران را رنگ‌آمیزی کنند. ایشان زندگی ساده و بی‌آلایشی داشتند و برای فرزندانشان منزلی نخریدند و همیشه می‌فرمودند که یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم.

طرفداری پابرهنگان؛ اولویتی همیشگی

وی تصریح کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی طرفدار پابرهنگان بودند و این درس مهمی برای امروز ماست که زندگی بعضی از مسؤولان، اشرافی شده است.

امام جمعه مهدی‌شهر اضافه کرد: ویژگی دیگر امام راحل این بود که بسیار مهربان بودند؛ وقتی مادر شهیدی خبر شهادت فرزندشان را به ایشان دادند، اشک در چشمان امام حلقه زده بود.

بارانی ادامه داد: ویژگی دیگرشان این بود که غیرت دینی داشتند و هر وقت به ساحت دین مقدس اهانتی می‌شد، امام پا به عرصه میدان می‌گذاشت. آنگاه که سلمان رشدی خائن به ساحت دین آن اهانت را انجام داد، امام راحل تا سرحد مقابله با سپاه کفر و غرب پیش رفت.

وی تصریح کرد: آنگاه که قرارداد و لایحه کاپیتولاسیون را امضا کردند، امام خمینی (ره) فریاد سر داد و در پیام حج خود نوشتند که به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنیم که اگر جهانخواران بخواهند مقابل اسلام بایستند، ما برابر تمام دنیایشان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست.

امام جمعه مهدی‌شهر گفت: این غیرت دینی و روحیه انقلابی امام خمینی (ره) تا آخرین لحظه عمر همراهشان بود.

بیم سیلی سخت

رهبر معظم انقلاب بارها اعلام خطر کردند و فرمودند اگر ملت از راه امام فاصله بگیرد، سیلی سختی خواهد خورد.

باید بپذیریم که در مقاطعی دچار غفلت شدیم و سیلی آن را نیز خوردیم که نمونه اخیر آن تحمیل خط سازش و قرارداد خسارت محض برجام به کشور بود.

با شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، ملت عمق خطر را درک کرد و با حضور ده‌ها میلیونی در تشییع جنازه سردار، پایبندی خود را به راه امام به نمایش گذاشت.

طبق بیانیه گام دوم انقلاب، تشکیل دولت اسلامی مقدمه تأسیس تمدن نوین اسلامی و زمینه تحقق آرمان واقعی انقلاب یعنی طلوع خورشید ولایت عظمای امام زمان (عج) خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها