اساسی‎ترین یادگار امام خمینی (ره) ولایت فقیه است

حسین عبدالله پور گفت: امام خمینی (ره) در زندگی پر فروغ سیاسی، فقهی، علمی و اجتماعی خود منشأ تحول،حرکت بزرگ و تاریخی در ایران معاصر و فراتر از مرزهای ایران اسلامی و قرن بیستم شد.
کد خبر: ۳۹۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ - 04June 2020

اساسی ترین یادگار امام خمینی (ره) ولایت فقیه استبه گزارش دفاع‌پرس از تهران، حسین عبدالله پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه قرچک به مناسبت سالگرد امام خمینی (ره) در بادداشتی به زندگی پر فروغ سیاسی، فقهی، علمی و اجتماعی امام راحل پرداخت.

سی و یک سال از ارتحال شخصیتی از تبار مجاهدان، عالمان ربانی و بیدار دینی، عارفان حقیقی، موسای زمان که آوازه آن پس از چهل و یک سال الگویی برای آزادمردان و مستضعفان جهان است می گذرد، انسانی که در زندگانی پر فروغ سیاسی، فقهی، علمی و اجتماعی خود منشأ تحول و حرکت بزرگ و تاریخی در ایران معاصر و فراتر از مرز های ایران اسلامی و قرن بیستم شد.

مکتب بزرگ امام خمینی (ره) مکتبی است که مردان بزرگی همچون شهید بهشتی، شهید مصطفی‌‌ چمران، شهید‌‌ مرتضی مطهری، شهیدمفتح، شهید رجایی، شهیدباهنر، شهید آوینی، شهید صیاد شیرازی، شهید ستاری و سرداردلها وشهید بدون مرز شهید سرافراز قاسم سلیمانی را در درون خود پرورش داد.

حضرت امام خمینی (ره) نقش بسیج مردمی را به بارنشاندن انقلاب اسلامی و استمرار و پیشرفت و تعالی ایران اسلامی بسیار اثرگذار و مهم می دانستند و معتقد به نظامی بودند که علاوه بر اسلامی بودن مردمی بودن و جمهوریت آن را لازم می دانستند و به فرموده ایشان: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.

امام راحل جایگاه مردم را آن گونه ارزشمند و مهم می دانست که همه مسئولان را به خدمت به مردم وفادار سفارش می کرد و خود را هم یک خدمت گزار برای مردم می دانستند.

امام (ره) ولایت فقیه را مسیری برای هدایت و رهبری جامعه به سوی پیشرفت و رستگاری می دانست، ولایت فقیه نماد اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران و قطب نمای حرکت نظام اسلامی در مسیر اسلام ناب محمدی است به فرموده امام خمینی (ره) ولایت فقیه هدیه ای از خداوند متعال است که کشورمان را در طول چهل و یک سال انقلاب از گزند توطئه های دشمنان نجات داده است.

از مسائل مهم و اصولی مکتب امام خمینی (ره) دشمن ستیزی و استکبار ستیزی ایشان است که در طول دوران مبارزات قبل از انقلاب و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی رهبری انقلاب پس از استقرار و پیروزی جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم و با ادامه رهبری انقلاب توسط شاگرد مکتب امام راحل حضرت امام خامنه‌ای  (مدظله العالی) با تاکید بیشتر این مبارزه ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها