کشته شدن افسر سعودی در مأرب؛ صد بار نقض توافق الحدیده در 24 ساعت

یمن در 24 ساعت اخیر شاهد تحولاتی از جمله کشته شدن یک افسر سعودی در استان مأرب و ده‌ها بار نقض توافق آتش‌بس «الحدیده» به دست ائتلاف سعودی بود.
کد خبر: ۳۹۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ - 04June 2020

کشته شدن افسر سعودی در مأرب؛ صد بار نقض توافق الحدیده در 24 ساعتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه «المواطن» عربستان سعودی از کشته شدن یکی از افسران این کشور به نام «فهد بن راکان الدوسری» در یمن خبر داد.

در همین زمینه، وبگاه «انصارالله» اعلام کرد، این افسر سعودی در درگیری‌های استان مأرب واقع در مرکز یمن کشته شده است.

ده‌ها بار نقض توافق الحدیده

وبگاه انصارالله به نقل از منبعی امنیتی اعلام کرد، ائتلاف سعودی در۲۴ ساعت اخیر بارها توافق آتش‌بس الحدیده را نقض و نوزده حمله هوایی به چهار استان یمن داشته است.

این منبع اعلام کرد، ۱۰۵ بار نقش توافق الحدیده ثبت شده که از جمله آنها پرواز پهپادهای شناسایی بر فراز در شهر «بیت الفقیه» است.

در ادامه این گزارش آمده: نیروهای ائتلاف با بیش از ۲۰ گلوله توپخانه منطقه «الجاح» در بیت‌الفقیه را هدف گرفتند و ۱۵ گلوله توپخانه به سمت منازل شهروندان در «الدریهمی» محاصره شده شلیک کردند.

این منبع افزود، ائتلاف سعودی با موشک و گلوله توپخانه روستاهای مسکونی در شهر «رازح» در «صعده» در شمال یمن را هدف گرفت و جنگنده‌های آن چهار جمله به شهر «کتاف» و چهار حمله به شهر «الظاهر» داشتند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی سه حمله نیز علیه شهر «حرض» در استان «حجه» در شمال یمن و یک حمله نیز علیه شهر «بنی حشیش» در استان صنعاء در شمال یمن انجام دادند.

استان مأرب نیز شاهد پنج حمله هوایی ائتلاف سعودی به منطقه «نجد العتق» در شهر «صراوح» و دو حمله به شهر «مجزر» بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار