دیدار رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارا

رئیس دولت وفاق ملی لیبی طی سفری به ترکیه با رئیس جمهوری این کشور در باره تحولات اخیر منطقه و لیبی رایزنی کرد.
کد خبر: ۳۹۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷ - 04June 2020

دیدار رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارابه گزارش گروه بین‌الملل دفا‌ع‌پرس، «فایز السراج»، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی امروز پنجشنبه طی سفری به ترکیه با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور این کشور دیدار و در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، السرّاج در بدو ورود به ترکیه مورد استقبال «فؤاد اوکتای»، معاون اردوغان قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه و رئیس دولت وفاق ملی لیبی طی این دیدار در مورد آخرین تحولات منطقه و لیبی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

این سومین سفر فایز السراج طی پنج ماه گذشته است. دیروز هیأتی از این دولت به مسکو سفر و با مقامات روسیه از جمله ئوزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

قرار است بعد از پایان دیدارهای امروز بین سراج و اردوغان که بدون حضور رسانه‌های دو طرف صورت گرفت، دو طرف کنفرانس خبری مشترکی با هم برگزار کنند.

حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی در برابر دولت طُبرُق و ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر بعداز آن بیشتر شد که پارلمان ترکیه در دوازدهم دی ماه با اعزام نیروی نظامی به لیبی برای کمک به دولت وفاق موافقت کرد. پیش از این نیز آنکارا و این دولت دو تفاهم نامه نظامی و ترسیم مرزهای آبی امضا کرده بودند.

حمایت‌های ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، منجر به دستاوردهای نظامی در برابر ارتش حفتر شده است. نیروهای این دولت شب گذشته موفق به آزادسازی کامل فرودگاه بین‌المللی طرابلس شده و نیروهای حفتر را از مرزهای اداری پایتخت دور کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها