قطر: به مبارزه با داعش در عراق و سوریه با وجود شرایط کرونا متعهدیم

وزیر خارجه قطر در نشست گروه کوچکی از ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به ریاست آمریکا بر تعهد کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ - 05June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز پنجشنبه بر تعهد کشورش به مبارزه با داعش در عراق و سوریه با وجود شرایط استثنایی همه‌گیری کرونا تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی قطر، این سخنان را آل ثانی در نشست شب گذشته گروه کوچک ائتلاف بین المللی ضد داعش که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود بیان داشت.

گروه کوچک ائتلاف بین المللی ضد داعش از کشورهای فرانسه، آلمان، اردن، عربستان سعودی، انگلیس، ایالات متحده و مصر تشکیل شده است.

وزیر خارجه قطر در این نشست گفت: «جنایات داعش علیه غیرنظامیان و موارد بی شمار نقض آشکار قانون بین‌المللی مستلزم برخوردی سازش ناپذیر است».

وی بر اهمیت تحکیم همکاری‌ها میان ائتلاف بین المللی برای تضمین حفظ جان غیرنظامیان و ناتوانی داعش و وابستگان آن در بازیایی هر گونه نقطه‌ای در منطقه خاورمیانه یا ادامه تهدید برای صلح و امنیت بین المللی تاکید کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی بر عزم قاطع کشورش برای ادامه همکاری به منظور ایجاد شرایط لازم برای احیا و ثبات در عراق و سوریه تاکید کرد و گفت: «ما به شرکای قانونی کمک لازم را خواهیم کرد زیرا در شرایط شیوع کرونا این قضیه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد».

وی افزود: «کشور قطر هم نظیر شرکای خود نسبت به تهدید رو به رشد وابستگان داعش برای غرب آفریقا و منطقه ساحل نگران است».

وزیر خارجه قطر از ضرورت هماهنگی بیشتر برای حل ریشه‌ای تهدید داعش در آفریقا گفت: «ما نمی‌توانیم کاملا ادعا کنیم که داعش را شکست داده‌ایم در حالی که نمی‌خواهیم بر اساس قوانین بین المللی به دنبال رفع چالش‌هایی باشیم که هنوز تروریست‌های خارجی تحمیل می‌کنند».

عبدالرحمن آل ثانی به قضیه زندانیان داعش و اعضای خانواده‌های آنها در شمال شرق سوریه اشاره کرد و گفت: «این هم مشکلی است که باید به دنبال ایجاد راه حل جامعی برای آن باشیم».

۲۹ کشور در نشست کوچکی وزیران خارجه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش به ریاست «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «لوئیجی دی مایو» همتای ایتالیایی او حضور داشتند.

نشست قبلی این گروه در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار