ابوظبی:

بحران قطر سزاوار اظهار نظر نیست

وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه، سومین سال بحران قطر را سزاوار اظهارنظر ندانست.
کد خبر: ۳۹۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ - 05June 2020

بحران قطر سزاوار اظهار نظر نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی، امروز (جمعه)، در حساب توئیتری خود، در خصوص محاصره قطر گفت که سومین سال بحران این کشور سزاوار اظهار نظر نیست.

انور قرقاش در این خصوص گفت: «فکر نمی‌کنم که بحران قطر در سومین سالروز خود سزاوار اظهار نظر باشد؛ خط‌مشی‌ها جدا شده است و خلیج [فارس]تغییر کرده و نمی‌تواند به حالت اول خود بازگردد».

قرقاش در ادامه افزود: «دلایل بحران معلوم است. راه حل نیز معلوم است و به موقع آشکار خواهد شد. شاید بهترین توصیه نادیده‌گرفتن و گذر از تنش و تلاش برای آینده باشد».

روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به منطقه بحرانی شد. چهار کشور عربی یادشده در پنجم ژوئن (۲۰۱۷) روابط دیپلماتیک با قطر را قطع کردند.

عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کردند و برای عادی شدن روابط، خواستار قطع رابطه ایران و اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره شدند هر چند که این کشور‌ها در مناسبات رسمی این شروط را انکار کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار