نماینده عراقی:

داعش یک وجب از خاک عراق را هم در اشغال خود ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که برخی کشورها برای ضربه به عراق همچنان از تروریست‌های داعش حمایت مالی وتسلیحاتی می‌کنند ولی این گروه هیچ منطقه‌ای را در اشغال خود ندارد.
کد خبر: ۳۹۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 05June 2020

داعش یک وجب از خاک عراق را هم در اشغال خود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز در مصاحبه‌ای گفت که تروریست‌های داعش همچنان از سوی برخی کشورها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

وی به وبسایت المعلومه گفت: «خطر تروریست‌های داعش هنوز در عراق پایان نیافته و این گروه از طریق هسته‌های کوچک و مخفی خود همچنان فعالیت دارد اما یک وجب از خاک عراق را نیز در اشغال خود ندارد.»

به گفته این نماینده عراقی، تروریست‌های داعش از سوی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می‌شوند و اگر این حمایت نبود، تروریست‌ها امکان بازیابی فعالیت‌های خود را در برخی استان‌ها نداشتند.

الرکابی، داعش را اهرم دست برخی کشورها برای ضربه به امنیت عراق دانست.

تروریست‌های داعش در سه ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در عراق، تلاش کرده‌اند بخشی از فعالیت تروریستی خود را در قالب هسته‌های خاموش در برخی استان‌ها از سر گیرند و به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان حمله کنند. نیروهای عراقی نیز در این مدت تا کنون دهها عملیات بزرگ و کوچک برای پاکسازی مناطق آلوده انجام داده‌اند.

««مصطفی الکاظمی» روز چهارشنبه با سفر به استان کرکوک، از نزدیک شاهد آغاز عملیات وسیع «ابطال العراق» در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیالی علیه عناصر داعش بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار