یادداشت/ سعید نوروزی‌پور

دلایل تحریم نیروی انتظامی از سوی آمریکا

آمریکا همواره به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران است و تحریم‌ نیروی انتظامی و فرماندهان ارشد آن هم در راستای همین امر است؛ آمریکا سعی می‌کند آبروی از دست رفته خود را پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، با دست زدن به چنین اقداماتی بازگردانَد.
کد خبر: ۳۹۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۷ - 06June 2020

دلایل تحریم نیروی انتظامی از سوی آمریکاگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سعید نوروزی‌پور؛ وزارت خزانه داری آمریکا چندی پیش نیروی انتظامی و چند تن از فرماندهان ارشد ناجا را در فهرست تحریم‌های جدید خود قرار داد؛ البته باید گفت تحریم کردن جمهوری اسلامی ایران کار تازه‌ای نیست و ترامپ تروریست دیوانه پس از هر موفقیتی که ایران در عرصه جهانی کسب می‌کند، دست به چنین کاری می‌زند.

تحریم نیروی انتظامی و فرماندهان آن دارای نکات مهمی است که باید با دقت زیادی به آن توجه کرد. به عنوان نکته اول می‌توان به این اشاره کرد که آمریکا در این تحریم‌ها به دنبال محدود کردن فعالیت‌های نیروی انتظامی در جهت برقراری امنیت داخلی کشور است.

نکته دوم که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، این است که پس از حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر چندین برابر شده است و از طرفی رشادت ماموران نیروی انتظامی در مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر باعث شده است که ضربه مهلکی به سرشاخه‌های اصلی قاچاق مواد مخدر و منابع مالی آن‌ها شود؛ بر اساس آمارها و گواه سازمان‌های بین‌المللی ‌و UNODC جمهوری اسلامی ایران بیشترین کشفیات مواد افیونی را داشته است.

با توجه به پیشرفت‌های نیروی انتظامی امروز باید گفت که این نیرو امروز فراتر از یک پلیس شهری است و کارکنان ناجا با تاسی از خون شهیدان مدافعان وطن، امنیت مرزهای زمینی و آبی را برقرار کرده‌اند. نیروی انتظامی در چند سال گذشته نشان داده که با برنامه‌ریزی، هوشمندی و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با اقتدار در مقابل برنامه‌ها شوم دشمنان ایستادگی کرده و دشمنان به دنبال محدود کردن فعالیت این نیرو در مرزها است.

جالب‌تر از همه این‌ها در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است بر اساس تحریم‌ها تمام دارایی‌های تحریم‌شوندگان در آمریکا بلوکه خواهد شد و تمام ساکنین ایالات متحده و کسانی که تابعیت آمریکایی دارند از همکاری با این افراد منع ‌هستند؛ تحریم اخیر همچون تحریم‌های دیگر مسخره است؛ چرا که این اشخاص دارایی در آمریکا نداشته و احتیاجی به همکاری با ساکنان این کشور ندارند.

آمریکا همواره به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران است و این تحریم‌ نیروی انتظامی و فرماندهان ارشد آن هم در راستای همین امر است؛ آمریکا سعی می‌کند آبروی از دست رفته خود را پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، انهدام پهپاد گلوبال هاوک توسط ایران و شکست‌هایش در منطقه را با دست زدن به چنین اقداماتی بازگرداند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها