تأکید قطر بر مواضع همیشگی در چهارمین سال بحران با عربستان سعودی

وزیر خارجه قطر با تأکید بر مواضع این کشور در بحران سیاسی با کشورهای جریان سعودی، خواستار جایگزینی «عقلانیت» به جای دمیدن بر اختلافات شد.
کد خبر: ۳۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵ - 05June 2020

تأکید قطر بر مواضع همیشگی در چهارمین سال بحران با عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر در چهارمین سال آغاز بحران سیاسی با دولت سعودی و امارات در صفحه توئیتر خود بر ثبات مواضع دوحه تأکید کرد.

وی نوشت که کشورهای محاصره کننده قطر همزمان دست به تبلیغات دروغ و واهی می‌زنند و این به منافع تمامی مردم و کشورهای عربی خلیج فارس ضربه می‌زند.

وزیر خارجه قطر از «ایستادگی» مردم قطر در برابر محاصره و دشمنی کشورهای جریان سعودی تقدیر کرد و همزمان نوشت که دوحه از گفت‌و‌گوی غیر مشروط و بر مبنای مساوات و احترام به حاکمیت همه طرف‌ها حمایت می‌کند.

«محمد بن عبدالرحمن» در ادامه تأکید کرد: «این موضع ماست و هرگز تغییر نکرده و نخواهد کرد و امیدواریم که روزی بتوانیم در شورای [همکاری خلیج فارس] همانطور که پدرانمان بنای آن را نهادند، شراکت کنیم.»

وی با یادآوری شیوع ویروس کرونا و دیگر تهدیدات پیش روی کشورها، گفت که متأسفانه قطب‌بندی‌ها کماکان ادامه دارد و جای اندیشه و تعقل را گرفته است.

در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۱۳۹۶) کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرده و قطر را در محاصره همه جانبه قرار دادند. این کشورها ۱۳ شرط را برای احیای دوباره روابط اعلام کرده‌اند که قطر هیچ کدام از آن‌ها را تا کنون نپذیرفته است.

تعطیلی پایگاههای نظامی ترکیه، کاهش روابط با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره از اصلی‌ترین این شروط هستند.

بحران سیاسی مذکور در حالی وارد چهارمین سال خود شده است که تا کنون بارها دولت کویت و کشورهای غربی برای آشتی میان طرف‌های دخیل در این بحران اقدام کرده و نا موفق شده‌اند و در روزهای گذشته نیز خبرهایی از واسطه‌گری کویت با پشتیبانی دولت آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار