وزیر خارجه آلمان برای هشدار به رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

وزیر خارجه آلمان قصد دارد طی هفته آینده به فلسطین اشغالی سفر کند تا درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه‌باختری هشدار دهد.
کد خبر: ۳۹۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ - 05June 2020

وزیر خارجه آلمان برای هشدار به رژیم‌صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی و چند دیپلمات به شبکه 13 رژیم صهیونیستی خبر دادند که «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان قصد دارد روز چهارشنبه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند تا پیام هشدار آمیزی را به سران رژیم صهیونیستی درباره طرح اشغال کرانه باختری منتقل کند.

در همین راستا، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قصد دارد با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دیدار کند.

اشکنازی در این دیدار دو پیام را ارسال خواهد کرد: از یک سو،‌ روابط اسرائیل و آلمان بسیار مهم بوده و تل‌آویو همچنان خواستار ادامه اتحاد قوی با برلین است از طرف دیگر وی صریحا با اشغالی که ممکن است به روابط اسرائیل-آلمان و همچنین روابط با اتحادیه اروپا صدمه بزند، مخالف است.

دیدار هایکو ماس از فلسطین اشغالی مهم خواهد بود چون در حالی که آلمان در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از اول جولای (11 تیرماه) ریاست شورای امنیت سازمان ملل را نیز برعهده خواهد گرفت.

بر اساس گزارش شبکه 13 رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه آلمان قصد دارد این موضوع را برای مقامات اسرائیل شفاف سازد که اشغال یکجانبه، آلمان را در موضعی قرار خواهد داد که باید میان اتحاد با اسرائیل یا احترام به قوانین و معیارهای بین‌المللی و اتحادیه اروپا یکی را انتخاب کند که در چنین شرایطی روابط با اسرائیل تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ماس از نتانیاهو و گانتز و همچنین اشکنازی خواهد خواست تا آلمان را در چنین شرایطی قرار ندهد.

وزیر امور خارجه آلمان طی هفته‌های گذشته با «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری در گفت‌وگو بوده و نگرانی عمیق برلین از این اقدام را ابراز داشته است.

مذاکرات هایکو ماس با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و همچنین «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز طی روزهای اخیر ادامه داشته است.

شبکه 13 رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت: «آلمان خواستار یافتن راهی برای جلوگیری از یک بحران بین‌المللی درباره الحاق بوده و به دنبال پیدا کردن جایگزینی است که به تجدید مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین منجر شود.»

پس از سفر هایکو ماس به سرزمین‌های اشغالی، نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود در این نشست موضوع اشغال کرانه باختری مورد بررسی قرار بگیرد.

مقامات ارشد اسرائیل و دیپلمات‌های اروپایی معتقد هستند اگر اشغال یکجانبه توسط نتانیاهو صورت بگیرد،‌ نتیجه آن خواهد شد که اروپا به اعمال تحریم علیه اسرائیل بپردازد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

همچنین نروژ که ریاست دوره‌ای سازمان ویژه هماهنگی کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را برعهده دارد، روز گذشته (سه شنبه) از رژیم صهیونیستی درخواست کرد که از اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری صرفنظر کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار