نگاهی به زندگی نامه شهید «دلاک»

شهید «محمدرضا دلاک رکن آبادی» با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران در آمد و به عنوان پاسدار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت.
کد خبر: ۴۰۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ - 08June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمدرضا دلاک رکن آبادی» در بيست و دوم فروردين 1334، در روستای ركن آباد از توابع شهرستان ميبد به دنيا آمد. پدرش شكرالله خان، قصاب بود و مادرش افسرخانم نام داشت.

در خردسالی كمک كار پدر بود و مقطع ابتدایی را در مدرسه ركنی در روستای ركن‌آباد، شهرستان میبد گذراند و در نوجوانی در كنار تحصیل در تمامی امور دامداری به پدرش كمک می ‌كرد.

تحصیلات راهنمایی را در ركن آباد به پایان رساند؛ مقطع دبیرستان را در میبد آغاز نمود و دو سال آخر را در دبیرستان ایرانشهر یزد گذراند.

در این دوره اگر اوقات فراغتی می‌یافت، در خانه ورزش و یا مطالعه می‌كرد. او قبل از مطالعه ورزش می‌كرد و به مسجد رفتن اهمیت می‌داد.

وی در زمینه‌های مذهبی و اجتماعی بسیار فعال بود و به امور مردم رسیدگی می‌ کرد، به طوری كه همه از او تعریف می ‌كردند.

در دوران مبارزه با طاغوت، در صفوف اول مبارزین جای داشت و اعلامیه و نوارهای امام را پخش می ‌كرد و بعد از انقلاب،‌ خدمت سربازیش را به پایان رساند و مدت كوتاهی به پدر در كار قصابی كمک کرد و با تشكیل سپاه پاسداران عضو سپاه و با هدف حفظ اسلام عازم جبهه شد.

از بدو جنگ در جبهه‌ها حضور داشت و در طول بیست و یک ماه حضور در میدان رزم، تسلیم نشد حتی یک ماه از سپاه حقوق بگیرد، چون كار برای خدا در تمام وجودش عجین شده بود.

دلاک در تاریخ 17 خرداد 1361 بعد از عملیات خرمشهر در بازگشت به یزد بر اثر تصادفی كه در جاده نایین اتفاق می‌افتاد، به شهادت رسید.

پیكر مطهر شهید پس از تشییع در گلزار شهدای ركن‌آباد شهرستان میبد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار