دستگیری ۴ باندی که برای آشوب بزرگ در بیروت آماده می‌شدند

در شرایطی که پایتخت لبنان امروز شاهد حمله شماری آشوبگر در پوشش معترضان به نیروهای امنیتی و ارتش این کشور بود، مقامات لبنانی از دستگیری چهار باندی که برای ایجاد آشوب بزرگ در بیروت برنامه‌ریزی کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ - 06June 2020

دستگیری 4 باندی که برای آشوب بزرگ در بیروت آماده می‌شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، شهر بیروت امروز از ساعت سه بعد از ظهر شاهد تظاهراتی مشکوک در میدان الشهداء این شهر بود که به خشونت کشیده شد؛ زیرا فقط چند حزب و گروه برای شرکت در آن فراخوان داده بودند.

پایگاه خبری «النشره» لبنان اعلام کرد تعدادی از آشوبگران امروز در مرکز بیروت اقدام به پرتاب سنگ و بطری‌های آب به سمت عناصر ارتش لبنان کردند.

در همین حال واحدی از نیروهای ارتش لبنان مانع پیشروی شماری از معترضان به سمت پل الرینغ شدند.

نیروهای امنیتی و ارتش لبنان هم تدابیر امنیتی شدیدی را در مرکز و ورودی‌های بیروت وضع کردند و با ایجاد پست‌هایی خودروها را بازرسی می‌کردند.

نیروهای امنیتی مانع ورود خودروها به میدان الشهداء و پیرامون آن شدند اما شهروندان پیاده برای رساندن خود به آنجا مشکلی نداشتند.

شماری از گروه های شرکت کننده در اعتراضات ۱۷ اکتبر اعلام کردند که در تظاهرات کنونی حضور ندارند.

جمعی از شرکت‌کنندگان در اعتراضات میدان الشهداء هم با یکدیگر درگیر شدند و برخی شعارهایی علیه حزب الله سر می‌دادند.

فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی لبنان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که اموال عمومی و خصوصی مردم در معرض حمله قرار گرفته است از همین رو فرماندهی کل نیروهای امنیتی داخلی از شهروندان مسالمت جو می‌خواهد از مکان‌هایی که در آنجا آشوب جریان دارد به منظور حفظ جانشان دوری کنند.

تعدادی از آشوبگران هم اقدام به پرتاب سنگ و ترقه به سمت نیروهای امنیتی مستقر در خیابانی کردند که به پارلمان لبنان منتهی می‌شود.

شبکه المیادین هم اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی لبنان از دیروز چهار باندی را که برای آشوب پراکنی‌های بزرگ در بیروت آماده می‌شدند متلاشی کردند.

به گزارش المیادین در درگیری های امروز میان آشوبگران و نیروهای امنیتی در مرکز بیروت هشت نفر مجروح و ۱۸ نفر دیگر هم مصدوم شدند.

چهره‌هایی لبنانی امروز شهروندان لبنانی که خواهان بهبود معیشت و اوضاع اقتصادی هستند خواستند تا تظاهرات امروز در میدان الشهداء را تحریم کنند.

آنها تاکید کردند که از این تظاهرات برای درخواست خلع سلاح مقاومت بهره‌برداری خواهد شد همچنانکه صحبت‌های سازمان‌دهندگان این تظاهرات که از برخی شبکه‌ها و رسانه‌ها پخش شد، نشان می‌دهد که آن‌ها در تدارک تظاهراتی علیه سلاح مقاومت هستند.

برخی طرف‌ها در لبنان عصر امروز(شنبه) برای برگزاری تظاهراتی در بیروت و درخواست خلع سلاح حزب‌الله فراخوان داده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار