تمجید مقام سابق شاباک از دستاوردهای یحیی السنوار

معاون سابق رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یحیی السنوار رئیس دفتر حماس در غزه را دشمنی باهوش و دانا توصیف کرد که توانسته با ابزارهای عصرحجری اسرائیل را سردرگم کند.
کد خبر: ۴۰۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 06June 2020

تمجید مقام سابق شاباک از دستاوردهای یحیی السنواربه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «اسحاق ایلان» معاون سابق رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که «یحیی السنوار» رئیس دفتر حماس در نوار غزه با استفاده از ابزارهای قدیمی دستاوردهای بی سابقه‌ای برای فلسطینی‌ها کسب کرده است.

ایلان در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان «معاریو» تاکید کرد: «السنوار را هنگامی که با او در زندان ملاقات کردم خوب شناختم؛ آن زمان رئیس حماس در غزه از من پرسید که به چه زبانی حرف بزند عبری یا عربی... السنوار فردی دانا و دشمنی تلخ و باهوش است».

وی گفت که از زمانی که السنوار رهبر حماس در نوار غزه شده شروع به ابداعات جدیدی برای حماس در زمینه مقاومت کرده است چه مربوط به راه انداختن راهپیمایی بازگشت در نزدیک دیوار مرزی یا پرتاب بالن‌های آتشزا یا بادبادک‌های کاغذی یا ایجاد نیروهایی برای به هم ریختن آرامش شبانه که برخی از این کارها مربوط به عصر حجر است.

این مقام سابق شاباک با بیان اینکه السنوار اسرائیلی‌ها را به خوبی می‌شناسد، گفت: «السنوار کاملا از جامعه اسرائیلی شناخت دارد زیرا به زبان عبری مسلط است و هر روز مطبوعات یدیعوت آحارونوت و معاریو و دیگر رسانه‌های عبری زبان را مطالعه می‌کند.»

ایلان در پایان ادعا کرد که راه حل مربوط به وضعیت جنوب سرزمین‌های اشغالی منوط به بازگشت اسرائیل به نوار غزه است، همان کاری که در کرانه باختری انجام شد. او مقاومت فلسطین را منجر به خسارات سنگین به رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها