تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن علیه تبعیض نژادی+ تصاویر

ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا در اعتراض به خشونت و تبعیض نژادی در اعتراضات سراسری این کشور حضور یافتند و پایتخت ایالات متحده شاهد بزرگترین جمعیت معترضان بود.
کد خبر: ۴۰۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 07June 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا روز گذشته (شنبه) به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس در این کشور پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در «واشنگتن دی سی» پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، شیکاگو، واشنگتن دی سی و نیویورک همگی شاهد حضور جمعیت عظیمی از معترضاتی بود که در اعتراض به قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا، به خیابان‌ها آمده بودند.

آنطور که رسانه‌های غربی و راشاتودی گزارش کرده‌اند، تظاهرات‌ها در اکثر شهر‌های آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح‌آمیز برگزار شد.

طبق این گزارش، هزاران معترض آمریکایی برای اعتراض به قتل فلوید در مقابل «یادبود لینکلن» (Lincoln Memorial) از بنا‌های مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا، تجمع کردند و سپس با عبور از خیابان «پنسیلوانیا» مستقیماً به‌سمت کاخ سفید حرکت کردند، اما به‌دلیل نرده‌هایی که به‌تازگی در پی اعتراضات سراسری آمریکا در اطراف میدان «لافایت» کشیده شده بود، موفق نشدند، جلوتر پیش‌روی کنند.

معترضان در حالیکه در اطراف کاخ سفید راهپیمایی می‌کردند و پلاکارد‌هایی را به دست گرفته بودند، فریاد می‌زدند: «تا وقتی عدالت نباشد، صلح و آرامش وجود نخواهد داشت».

کاربران در فضای مجازی، ویدئویی‌هایی از تظاهرات گسترده در اطراف کاخ سفید را قرار دادند که در آن جمعیت گسترده از معترضان در حالیکه به‌سمت کاخ سفید راهپیمایی می‌کنند، قابل مشاهده است.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده از این اعتراضات، معترضان در در حال سردادن شعار‌هایی علیه خشونت و تبعیض نژادی نیرو‌های امنیتی آمریکا نشان می‌دهد.

معترضان در حالیکه پلاکارد‌هایی را با مضمون‌هایی در حمایت از جان و زندگی سیاهپوستان به دست دارند، در یکی از این شعار‌های ضدنژادپرستی، فریاد می‌زنند: «این همان دموکراسی آمریکا است».

بنا به گزارش شبکه راشاتودی، ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا با حضور در خیابان‌های اصلی، میدان‌ها و پل‌های سراسر این کشور، به قتل جورج فلوید به دست افسر پلیس مینیاپولیس اعتراض کردند.

طبق این گزارش، هزاران نفر نیز در ادامه اعتراضات ضدتبعیض نژادی در آمریکا، روز گذشته در «یونیون پارک» شیکاگو در حمایت از جنبش «زندگی و جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، مشارکت کردند و شعار‌هایی علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا سر دادند.

معترضان حاضر در یونیون پارک پلاکارد‌هایی را به دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» و «بی‌عدالتی در هرجایی تهدیدی برای عدالت در همه‌جا است».

در نیویورک نیز، معترضان برای چندین ساعت در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا راهپیمایی کردند و در نهایت به‌سمت پل بروکلین پیش رفتند و پلاکارد‌هایی به دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «تا عدالت نباشد، آرامش و صلح نخواهد بود» و «بودجه پلیس را قطع کنید».

تصاویر منتشر شده، پل بروکلین را در حالیکه با سیلی از جمعیت پُر شده بود، نشان می‌دهد و آنطور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، با گذشت چند ساعت، همچنان به جمعیت معترضان در این منطقه افزوده می‌شد.

تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن علیه تبعیض نژادی + تصاویر

تظاهرات هزاران نفری در واشنگتن علیه تبعیض نژادی + تصاویر

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها