سردار اشتری:

سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدام مذبوحانه دولت آمریکا در تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما شده و فاقد ارزش و تأثیر است.
کد خبر: ۴۰۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ - 07June 2020

سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما است/ تحریم‌ها یعنی ناجا در مسیر درست حرکت می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده ناجا درحاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران با تأکید بر تقویت مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: حرکت رو به رشد مرزبانی ناجا به ویژه در ارتقاء آمادگی رزمی و ضرورت اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی برای مقابله با قانون ستیزان و تروریست‌ها در مرز‌ها از اولویت‌های کاری در مرزبانی است.

وی اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی مناسب می‌توان در مرز‌ها به بهره‌وری امنیتی مطلوب دست پیدا کرد و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

فرمانده ناجا با اشاره به راهبرد‌های ارتقاء آمادگی عملیاتی و تعاملات و همچنین کاهش آسیب پذیری‌ها، گفت: همه ماموریت‌های مرزبانی باید همسو و بر اساس راهبرد‌های تعیین شده باشد.

سردار اشتری با اشاره به پیگیری‌های ناجا در ارتقاء جایگاه مرزبانی از طریق ستاد کل نیرو‌های مسلح و در نهایت تأیید فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در سال گذشته، عنوان داشت: برای تحقق راهبرد‌های گفته شده در سال ۹۸ اقدامات ذیل در سطح مرزبانی کشور صورت گرفت که عبارتند از:

۱- هوشمندسازی کنترل نوار مرزی و مبادی ورودی پایانه‌های مرزی با استفاده از ابزار و تجهیزات روز اپتیکی و الکترونیکی

۲- استفاده از امکانات پهپادی در راستای کنترل و پایش نوار مرز

۳- تقویت ناوگان شناوری دریایی و ارتقاء سطح آموزش‌های تخصصی کارکنان دریابانی در حوزه‌های ناوبری، غواصی و تفنگدار دریایی

۴- تشدید مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر با استفاده از ظرفیت سایر نهاد‌های مسئول

۵- ارتقاء تعاملات و دیپلماسی مرزی بر اساس حسن همجواری و پروتکل‌های موجود

۶- بهره گیری بیشتر از ظرفیت و توان مرزنشینان در راستای ایجاد امنیت پایدار در مرز‌های جمهوری اسلامی با کشور‌های همسایه

۷- ایجاد شهرک‌های مسکونی سازمانی به منظور رفاه حال مرزبانان و ماندگاری بیشتر آنان در مرز

۸- عملیاتی کردن ساختار جدید مرزبانی در راستای تقویت و تجهیز فرماندهی مرزبانی ناجا

۹- تأمین بخشی از امکانات و خودرو‌های تاکتیکی و زره‌ای به منظور بالا بردن قدرت تحرکت و کاهش تلفات انسانی

وی در ادامه با اشاره به اقدام مذبوحانه دولت آمریکا و تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سناریوی تحریم علیه مسئولان نیروی انتظامی حربه‌ای نخ نما شده و فاقد ارزش و تأثیر است و این دست تحریم‌ها موضوعی جدید نبوده و ثمره‌ای جز راسخ ترشدن اراده سربازان ولایت در مسیر اقتدارآفرینی برای میهن اسلامی و صیانت از نظام و ملت ایران و قطع دست متجاوزان از تمامیت اراضی کشورمان را در پی نخواهد داشت.

سردار اشتری با تأکید بر این که تحریم پلیس به معنای اختلال در امور جاری مردم و همراهی با هنجارشکنان اجتماعی به ویژه قاچاقچیان مواد مخدر است، گفت: از این که ناجا به جایگاهی رسیده که از سوی آمریکا تحریم شود، به خود افتخار می‌کنیم و این نشانه آن است که ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه با اشاره به شیطنت‌های ماه گذشته معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خصوصا رسانه‌های غربی به سرکردگی آمریکا در اختلاف افکنی بین دو ملت بزرگ ایران و افغانستان، گفت: به محض انتشار خبر در فضای مجازی و رسانه‌های غربی، دستور ویژه برای بررسی موضوع صادر شد.

فرمانده ناجا با اشاره به روابط نیک و حسنه بین دو کشور ایران و افغانستان، گفت: ضمن دعوت از یک هیئت کارشناسی از کشور افغانستان این موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفت لذا انتظار می‌رود برادرانمان در کشور افغانستان به دور از تحریف و القائات منفی دشمنان و هیجانات رسانه‌ای با نگاهی به تاریخ روابط فی مابین زمینه بررسی مشترک این رخداد را در فضایی غیرسیاسی و کارشناسانه فراهم کرده و به دشمنان دو ملت اجازه موج سواری ندهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها