جانشین فرمانده ناجا:

رقابت در ایثارگری، میان مرزبانان موج می‌زند/ تلاش برای تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامی

سردار قاسم رضایی با بیان اینکه رقابت در ایثارگری در میان مرزبانان موج می‌زند، گفت: همان‌گونه که برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم در جهت محقق شدن مرزبان در تراز انقلاب نیز حرکت و اقدام می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 07June 2020

رقابت در ایثارگری، میان مرزبانان موج می‌زند/ تلاش برای تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در آیین تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مسئولیت در دستان ما امانت است، اظهار داشت: خرداد سال ۱۳۹۳، مسئولیت فرماندهی مرزبانی ناجا به عنوان امانتی به بنده سپرده شد و در طول این مدت پیرو تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) مبنی بر تقویت مرزبانی حرکت کردیم و ان‌شاءالله که خداوند از ما راضی و خشنود باشد.

سردار رضایی با اشاره به گذشت ۷۰ ماه از ایفای نقش به عنوان فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: این دوران، از بهترین از روز‌های زندگیم بود چرا که روح حاکم بر مرز و مرزبانی؛ فرهنگ ولایت مداری، دفاع مقدس و ایثار است.

وی با بیان اینکه رقابت در ایثارگری میان مرزبانان موج می‌زند، تاکید کرد: روحیه و فرهنگ دفاع مقدس در مرز‌ها جاری و ساری است و مرزبانان برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم در تلاش‌اند از یکدیگر پیشی بگیرند.

جانشین فرمانده ناجا ارتقاء آمادگی عملیاتی و تعاملات در سطوح مختلف و کاهش آسیب پذیری را سه راهبرد مرزبانی براساس منشور تدوینی عنوان کرد و ادامه داد: با اتخاذ این سه راهبرد به دستاورد‌های خوبی رسیدیم و در عین توجه به این سه راهبرد، چهار عنصر «ایمان به خدا، احترام، انضباط و ادب» و اصل سوم «آگاهی، اطلاعات، دانستنی‌ها و مهارت ها» و اصل چهارم «اقتدار» را دنبال کردیم.

سردار رضایی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: ناجا به جهت وظایف و مسئولیت سنگینی که در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، مقدس است، این نیروی مسئولیت خطیر تامین امنیت را از نقطه صفر مرزی تا دل شهر‌ها و روستا‌ها را عهده دار می‌شود و این وظیفه خطیر به ناجا قداست خاصی بخشیده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ماموریت‌های نظامی، انتظامی و دفاعی مرزبانی تصریح کرد: از حمایت‌های بی دریغ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و هیئت رئیسه ناجا از مرز و مرزبانی قدردانی ویژه‌ای دارم انصافا مرزبانی همواره به لحاظ پشتیبانی‌های مختلف اعم از جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد، تزریق و تخصیص تجهیزات، اعتبارات و ... مورد توجه و عنایت ویژه سردار اشتری قرار گرفته است.

سردار رضایی اضافه کرد: فرمانده نیروی انتظامی در امر آموزش مستمر نیرو‌ها توجه و تاکید ویژه‌ای داشته و دارند و در این میان تمرکز در آموزش مرزبانان و ارتقاء مهارت آنان مورد تاکید و حمایت سردار اشتری بوده است.

وی ادامه داد: انسجام مدیریتی و تخصصی در مرزبانی حاکم است و امروز جهت گیری‌های مرزبانی ناشی از رویکرد تجربه، تعقل و تاکتیک است و همان گونه که برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم در جهت محقق شدن مرزبان در تراز انقلاب نیز حرکت و اقدام می‌کنیم.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به تصویب طرح جامع مرزبانی خاطرنشان کرد: امروز مرزبانی این مدال افتخار را دارد که مدافع حریم امن جمهوری اسلامی ایران باشد و از طرفی نیروی انتظامی این مدال و افتخار را داراست که طرح جامع مرزبانی به تصویب فرماندهی معزز کل قوا رسیده است و در جهت شاخصه‌ها و اولویت‌های این طرح جامع حرکت و اقدام می‌کنیم.

سردار رضایی با اشاره به نقش خانواده‌های مرزبانان در کسب موفقیت‌های مرزبانی خاطرنشان کرد: به سهم خود از تک تک خانواده‌های مرزبانان غیور و ایثارگر تشکر می‌کنم و باید بگویم همواره خود را مدیون ایثارگری‌ها و صبوری‌های این خانواده‌ها می‌دانم.

جانشین فرمانده ناجا با قدردانی از همه کسانی که پشتیبان و حامی ماموریت‌های مرزبانی بودند، اظهار داشت: جز با حمایت‌های معنوی و راهبردی فرماندهی معزز کل قوا به این موفقیت‌ها دست نمی‌یافتیم از طرفی دستاوردهایمان مدیون خون کسانی است که در راه صیانت از مرز و کشور جان عزیز خود را فدا کردند؛ مدیون شهدا هستیم و ان‌شاءالله خداوند عاقبت ما راهم ختم به شهادت کند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ضمن تقدیر از سردار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا و فرمانده سابق مرزبانی، سردار «احمدعلی گودرزی» به عنوان فرمانده جدید مرزبانی نیروی انتظامی معارفه شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار